عصر خودرو

تولید ۴۲ درصد برق مصر از منابع تجدیدپذیر

عصر بازار- مصر قصد دارد ۴۲ درصد از برق خود را تا سال ۲۰۲۵ از انرژی تجدیدپذیر تامین کند.

تولید ۴۲ درصد برق مصر از منابع تجدیدپذیر
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، محمد شاکر، وزیر برق مصر در کنفرانسی در قاهره اظهار کرد این کشور دریافت پیشنهادها برای انرژی بادی به ظرفیت 600 مگاوات را بزودی آغاز خواهد کرد. پارک خورشیدی بن‌بان در استان اسوان مصر در جنوب شرقی این کشور فعالیتش را در اواخر سال 2018 یا اوایل سال 2019 آغاز خواهد کرد.

    وزیر برق مصر در این کنفرانس همچنین اعلام کرد مصر شبکه برق خود را به عربستان سعودی متصل می‌کند و به سیستمی در خاورمیانه ملحق می‌شود که به همسایگان امکان می‌دهد برقشان را سهیم شوند.

    این اتصال حدود 1.6 میلیارد دلار هزینه خواهد داشت و مصر حدود 600 میلیون دلار را پرداخت می‌کند.

    قراردادها برای ساخت این شبکه در مارس یا آوریل امضا می‌شود و ساخت آن حدود دو سال طول خواهد کشید. مصر در شرایط مازاد می‌تواند برق را صادر کند و در زمان کمبود، نیرو وارد کند.

    بر اساس گزارش بلومبرگ، انتقال برق بین مرزی در منطقه خلیج فارس در سال 2009 زمانی که یک شبکه نیرو قطر، کویت، عربستان سعودی و بحرین را به یکدیگر متصل کرد، امکان پذیر شد. هدف این شبکه تضمین امکان واردات نیرو از سوی کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در شرایط اضطراری بود.

    وزیر برق مصر اظهار کرد: مصر که عضو شورای همکاری خلیج فارس نیست، اگر در سال 2014 به شبکه برق عربستان متصل بود، دچار کمبود برق نمی‌شد.

    وی در ادامه خاطرنشان کرد این لینک با عربستان سعودی 3000 مگاوات ظرفیت خواهد داشت. مصر یک لینک 450 مگاواتی با اردن و یک لینک 200 مگاواتی با لیبی دارد. مصر از موقعیت استراتژیک خود برای اتصال شبکه‌های نیرو در آسیا و نقاط دیگر در آفریقا استفاده خواهد کرد.

    برچسب ها