عصر خودرو

شاغلانی که ۱۲ ساعت در روز کار می‌کنند

عصر بازار: مکانیک‌هایی که روزی تا ۱۲ ساعت هم کار می‌کنند، چقدر درآمد به دست می‌آورند؟

شاغلانی که ۱۲ ساعت در روز کار می‌کنند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، مکانیکی یکی از شغل‌هایی است که ساعت کاری بیش از استاندارد وزارت کار در آن باب است. بسیاری از فعالان در این شغل 10  تا 13 ساعت در روز کار می‌کنند، این در حالی است که فقط برخی از این افراد از طرف کارفرما تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار می‌گیرند.

    یکی از پنچرگیران ماشین آلات سنگین گفت: در آمد ماهانه من یک میلیون تومان به بالا است و کارفرما اقدامی برای بیمه نکرده، این در حالی است که از ساعت هشت صبح تا هفت بعد از ظهر مشغول به کار هستم.

    مدیر یکی از نمایندگی‌های ایران خودرو هم می‌گوید: به تعمیرکاران این مجموعه 700 هزار تومان تا یک میلیون تومان دستمزد پرداخت می‌شود و ساعت کاری این مجموعه از هشت صبح تا هشت و 30 دقیقه شب است.

    مدیر یکی از تعمیرگاه‌های دیگر می‌گوید: این مجموعه با تعمیرکاران به صورت درصدی کار کرده و معمولا بین 40 تا 50 درصد، دستمزد به تعمیرکاران پرداخت می‌شود. به دلیل درصدی پرداخت کردن دستمزد تعمیرکاران، ساعت کاری این افراد دست خودشان است و در صورت رضایت تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هم قرار خواهند گرفت.

    یکی از کارفرمایانی که در آگهی استخدامش قید شده به متخصص بنز و بی. ام. و کار هیواندای کار حرفه‌ای در سطوح برق خودرو ، گیربکس اتوماتیک و مکانیک نیاز دارد، در خصوص شرایط استخدام می‌گوید: به صورت درصدی دستمزد پرداخت می‌کنیم و ساعت کاری این تعمیرگاه از هشت صبح تا هشت و 30 دقیقه شب است.  دستمزد فرد در ماه از حداقل دو میلیون تومان شروع می‌شود و تا حداکثر 10 میلیون تومان می‌رسد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها