عصر خودرو

بازگشت بورس به مدار صعودی

عصر بازار- بورس اوراق بهادار تهران روز گذشته شاهد بازگشت شاخص کل به مدار رشد بود. در بازار دیروز معامله‌گران بازار شاهد جابه‌جایی نقدینگی در گروه‌های مختلف بودند. بر همین اساس گروه سیمانی پس از مدت‌ها در صدر بازار قرار گرفتند.

بازگشت بورس به مدار صعودی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از دنیای اقتصاد، برخی از نمادهای این گروه‌ها با افزایش تقاضا مواجه شدند هر چند به دلیل رکود دراز‌مدت این گروه‌ها عرضه‌کنندگان قابل ملاحظه‌ای نیز در این نمادها به چشم می‌خورد. دیروز بازگشت نمادهای پالایشگاهی نیز با آرامش توام بود. این نمادها جهش خاصی را تجربه نکردند و عموما در محدوده بدون نوسان به تابلو بازگشتند. در این شرایط شاخص کل به مدد رشد نمادهایی نظیر پالایش نفت تهران، ایران خودرو، ملی مس و چادرملو توانست رشد 113واحدی را تجربه کند و در پایان معاملات به رقم 95هزار و 591 واحد برسد.
    دیروز شاخص کل هم‌‌وزن هم با افزایش 71 واحدی عدد 17 هزار و 884 واحد را به نمایش گذاشت. در بازار دیروز در تحولات مهم اعلام عرضه اولیه سهام شرکت تامین سرمایه امید دارای اهمیت بود. براساس اعلام در روز چهارشنبه 29 آذرماه تعداد 490 میلیون سهم معادل 10 درصد از سهام شرکت تامین سرمایه امید به‌عنوان پانصد و هشتمین شرکت پذیرفته شده برای اولین بار پس از پذیرش در بورس تهران عرضه اولیه می‌شود، به‌طوری که حداکثر سهمیه هر کد حقیقی و حقوقی در این عرضه اولیه، تعداد 10 هزار سهم و کف و سقف قیمت بین 150 تا 160 تومان خواهد بود.  در گروه فلزی نورد و تولید قطعات فولادی که سود هر سهم را 88 درصد افزایش داده بود، از کاهش سود در 4 ماه پایانی سال هم خبر داد. نورد و تولید قطعات فولادی در عملکرد 8 ماهه، سود هر سهم را با 88 درصد افزایش، از 366 به 687 ریال رساند و تا پایان آبان قادر به پوشش 623 ریال معادل 91 درصد از سود جدید شد. در گروه تجهیزات مدیرعامل شرکت گروه مپنا گفت: توسعه توربین‌های جدید نیروگاهی بر مبنای پلت‌فرم‌های موجود طراحی و ساخته می‌شود تا هزینه‌ها کاهش یابد. در گروه حمل و نقل مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از امضای قرارداد واگذاری اپراتوری دو پایانه کانتینری بندر شهید رجایی به دو شرکت داخلی به مدت 5 سال خبر داد.

    در بازار دیروز با اعلام خبر انعقاد قرارداد با دو شرکت تایدواتر و دریایی سینا، سهامداران با رشد قیمت این دو نماد مواجه شدند. دیروز همچنین دریایی سینا با انتشار اطلاعیه‌ای خاطر نشان کرد که عملیات کانتینری اسکله 2برای 5سال به این شرکت سپرده شده است که البته در سود سال جاری شرکت تاثیری ندارد. در گروه پتروشیمی دیروز پتروشیمی خارک با اعلام تعدیل مثبت 33درصدی توجه کارشناسان را به سمت خود جلب کرد.

    این شرکت در گزارش اصلاحیه‌ای پیش‌بینی سال مالی منتهی به 29 اسفند 96 را مبلغ 3488 ریال سود به ازای هرسهم پیش‌بینی کرده است. در نماد مخابرات این شرکت آگهی دعوت به مجمع عمومی فوق العاده را منتشر کرده است. این مجمع به منظور تصمیم‌گیری درخصوص افزایش سرمایه در ساعت 9روز یکشنبه هفته آینده (3دی) برگزار می‌شود. در گروه شرکت‌های خدمات مالی بورس کالای ایران با تعدیل مثبت 22درصدی، سود جدید هر سهم را اعلام کرد.سود هر سهم در پیش‌بینی جدید شرکت480 ریال اعلام شده است. بورس کالای ایران در 6ماهه منتهی به 31 شهریور سال جاری (حسابرسی نشده) مبلغ 209 ریال سود به ازای هر سهم محقق کرده است. در گروه بانکی با‌نک صادرات از سهامداران داوطلب برای حضور در ترکیب هیات مدیره دعوت کرد تا زمینه برگزاری مجمع و تصویب صورت‌های مالی 95 در روزهای آینده فراهم شود. در مجموع بازار دیروز بازاری مثبت اما آرام بود که در آن ارز ش معاملات (با احتساب معاملات بلوکی و اوراق مشارکت) در بورس به 260میلیارد تومان و در فرابورس به 232میلیارد تومان بالغ شد.

    برچسب ها