عصر خودرو

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره):

بنگاه های اقتصادی ستاد اجرایی فرمان امام به بورس واگذار می شود

عصر بازار- رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با بیان این‌که درهیچ کاری نیت ماندگاری نداریم گفت: شرکت های باقی مانده تحت پوشش این ستاد به مردم و بورس واگذار می شوند.

بنگاه های اقتصادی ستاد اجرایی فرمان امام به بورس واگذار می شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، محمد مخبر روز سه شنبه در جشن افتتاح هزارمین مدرسه‌ برکت با بیان این‌که 10 سال از فرمان تاریخی مقام معظم رهبری برای تشکیل بنیاد برکت می‌گذرد، گفت‌: فعالیت ما از توانمندسازی اقتصادی و مدرسه‌سازی شروع شد و امروز 42 خدمت متنوع در حوزه‌‌های مسئولیت‌های اجتماعی و محرومیت‌زدایی ارایه می‌دهیم.
    وی با بیان این‌که اشتغال‌زایی محوری‌ترین کار ماست و تاکنون 322 طرح اقتصادی در مناطق محروم ایجاد و از 170 مورد خارج شدیم، گفت: در حوزه‌ سلامت در حال بیمارستان‌سازی و تکمیل بیمارستان‌های نیمه‌تمام هستیم.
    مخبر با اشاره به این‌که قرارداد ساخت 21 هزار و 500 مسکن را با مشارکت بنیاد مسکن منعقد کردیم که 60 درصد آن‌ها تحویل شده است، اظهار کرد: 60 هزار نسخه‌ بیماران سرطانی را پرداخت و 60 هزار وام قرض‌الحسنه اعطا شده و هم‌چنین سه هزار زوج نابارور را برای درمان تحت پوشش قرار دادیم که تاکنون 110 کودک از زوحین نابارور به دنیا آمده‌اند.
    وی ادامه داد: در باره کاشت حلزون شنوایی برای درمان کودکان ناشنوا فعالیت خوبی داشته‌ایم و امروز تعداد زیادی از کودکان شنوایی خود را به دست آورده‌اند.
    رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) تصریح کرد: باید به اصل 44 و اقتصاد مقاومتی توجه کنیم که عصاره‌ آن این است که کار را به دست مردم بدهیم. در کشور مشکل تصمیم‌گیری و شجاعت و جسارت در کار وجود دارد.
    مخبر گفت: اگر روزی در کشور دستگاه‌ها را به علت کارهای نکرده بازرسی کنند، معلوم می‌شود کارهای نکرده به مراتب بیش‌تر است و باید بیش‌تر به آن ایراد گرفت. متأسفانه از مدیری که می‌آید و بعد از 10 ماه با توجه به امکانات موجود درباره‌ کارهای نکرده‌اش سؤال نمی‌کنند و نتیجه این می‌شود که منابع کشور معطل می‌ماند.
    وی با بیان این‌که در ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) از طریق بنیاد برکت 25 هزار و 500 طرح متنوع با 8 هزار و 400 میلیارد تومان با 40 نیرو انجام شده است، اظهارکرد: ما ظرفیت‌های کشور را برای عمران و آبادانی به‌کار گرفته‌ایم.
    وی تأکید کرد: فعالیت در آموزش و پرورش هزینه نیست و بهترین سرمایه‌گذاری‌ها در آن باید انجام شود و باید به شکل اصولی سرمایه‌گذاری شود.

    ** هیچ کدام از مدارس برکت در زلزله کرمانشاه آسیب ندید
    مدیرعامل بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، همچنین در مراسم افتتاح و بهره‌برداری از یک هزارمین مدرسه‌ برکت که با حضور رئیس دفترمقام معظم رهبری برگزار شد، گفت: فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنای تشکیل بنیاد برکت ‌از سوی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) شد و امروز شاهد افتتاح هزارمین مدرسه به همراه 76 مدرسه‌ دیگر با 600 کلاس درس و 60 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری هستیم.
    عارف نوروزی افزود: مدارس برکت از آزمون‌های زلزله در کرمانشاه و ارسباران موفق بیرون آمدند و در روستاهایی که تا هشتاد درصد تخریب شد، شیشه‌ای از مدارس برکت نشکست.
    وی با اشاره به این‌که کار محکم و اصولی ماندگار است و به دیگران می‌آموزد ساخت‌ و سازهای این‌چنینی با رعایت استانداردهای لازم را مدنظر قرار دهند، اظهارکرد: 10 سال گذشت و کار برکت منحصر به ساخت مدارس نشد، راه‌سازی، پل‌سازی، کمک به محرومین، مسجدسازی، توانمندسازی اقتصادی، ساخت مسکن محرومین و ده‌ها فعالیت اجتماعی دیگر نیز هم‌زمان انجام گرفت.
    نوروزی ادامه داد: امروز بنیاد برکت بستر مناسبی برای انجام خدمات گسترده در حوزه هایی است که نیازمند توانمندسازی اقتصادی بیشترند. ما راهی به بلندای معرفت و دانایی که با نور و برکت عجین شده را طی کردیم و عهد بستیم تا محرومیت را از چهره‌ی ایران پاک کنیم، عهد بستیم هزار روستا آباد شود و اینک در حال عبور از این هزارها هستیم.
    وی افزود: امروز بنیاد برکت نامی عجین شده با عشق و همت و به وسعت ایران اسلامی است و امیدواریم شایستگی داشته باشیم و این راه پربرکت را شتابان ادامه دهیم.

    برچسب ها