عصر خودرو

شرکت ملی صنایع پتروشیمی خبر داد:

امضای قرارداد ۳۴ میلیون یورویی ایران و ایتالیا در صنعت پتروشیمی

عصر بازار- قرارداد ۳۴ میلیون یورویی مهندسی تولید پلی پروپیلن از گاز طبیعی میان شرکت پتروشیمی اردبیل و شرکت ساخت و مهندسی تکینت ایتالیا امضا شد.

امضای قرارداد ۳۴ میلیون یورویی ایران و ایتالیا در صنعت پتروشیمی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران ، به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، براساس این قرارداد که شامگاه دوشنبه (27 آذرماه) امضا شد، شرکت تکینت در مدت 18 ماه برای یک واحد 500 هزار تنی لایسنسور تعیین خواهد کرد و هزینه نهایی ساخت پروژه اصلی را که GTOP یا GTPP یعنی گاز طبیعی به پلی‌پروپیلن یا گاز طبیعی به پلی‌ الفین خواهد بود را برآورد می‌کند.

    بهرام شهسواری، رییس هیأت مدیره پتروشیمی اردبیل با اشاره به این که این مگاپروژه ملی دارای حجم بالای سرمایه گذاری معادل 1.6 میلیارد یورو برای کل پروژه است، گفت: انجام این پروژه سرانجام منجر به ایجاد 1500 شغل مستقیم و 10 هزار شغل غیرمستقیم برای استان اردبیل می شود.

    وی ادامه داد: از اواسط سال 96 که واحد مهندسی فعال در داخل شرکت پتروشیمی اردبیل شکل گرفت؛ همزمان مذاکرات با شرکت تکینت ایتالیا همسو با رویکرد صنعت به تولید پلی پروپیلن از متانول آغاز شد.

    شهسواری از جمله دستاوردهای مهم این قرارداد را بومی سازی دانش مهندسی و تربیت نیروی انسانی متخصص تحت نظارت مهندسان تراز اول جهانی شرکت تکینت دانست و تصریح کرد: این کار منجر به انتقال دانش به مهندسان ایرانی می شود و علاوه بر آن در بخش ساخت، نظارت بر نصب و راه اندازی به عنوان سرمایه شرکت باقی خواهند ماند و سرانجام پتروشیمی اردبیل با استفاده از توان مهندسی خود برای تامین، نگهداری و بهره‌برداری از پروژه‌ خودکفا خواهد شد.
    برنامه دراز مدت تکینت ایتالیا برای حضور در ایران

    همچنین جورجو ورونزی، مدیر بازرگانی شرکت ساخت و مهندسی تکینت نیز در مراسم امضای این قرارداد گفت: این شرکت برای حضور در صنعت پتروشیمی ایران برنامه دراز مدت دارد و بر اساس استراتژی شرکت برای کاهش هزینه های مهندسی از نیروی‌های بومی در سراسر جهان استفاده شده است که بنا بر خواست پتروشیمی اردبیل این راهبرد در ایران نیز اجرایی خواهد شد.

    وی با اشاره به این که شرکت تکینت با اطلاعات کامل در زمینه مهندسی پروژه برای همکاری با شرکت‌های مهندسی فعال در داخل ایران آمادگی دارد، یادآور شد: شرایط کار در صنعت انرژی ایران نسبت به سال‌های پیش از تحریم‌های بین‌المللی تغییر کرده است و ما تلاش داریم تا خودمان را سازگار کنیم و همه خدماتی که این صنعت نیاز داشته باشد در اختیار آنها قرار خواهیم داد.

    برچسب ها