عصر خودرو

تحلیل گران بازار چین:

پیش بینی بازار های چین در سال ۲۰۱۸

عصر بازار- تحلیل گران بازار چین، پیش بینی کرده اند که سال ۲۰۱۸ میلادی، سرمایه گذاران با عملکرد بسیار مثبت شرکت ها در بازار چین رو به رو خواهند بود و شاخص ترکیبی ام اس آی چین(متغیر بازارهای سهام در این کشور) با رشد بسیار مناسبی همراه می شود.

پیش بینی بازار های چین در سال ۲۰۱۸
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ژو بین، تحلیل گر ارشد موسسه سرمایه گذاری ساوت وست، در آخرین پیش بینی خود اعلام داشت که شاخص شانگهای تا انتهای سال 2018 میلادی به قله سه هزار و 700 واحدی خواهد رسید و نسبت به معاملات روز دوشنبه گذشته 13 درصد افزایش را در سال آتی به دست خواهد آورد.

    وی یک سال گذشته پیش بینی کرد که با وجود اوضاع بدهی چین، شاخص ام اس آی این کشور می تواند به قله سه هزار و 300 واحد دست یابد که بر اساس گفته های وی، این متغیر معاملاتی تا به حال توانسته با 5 درصد افزایش به ایستگاه سه هزار و 278 واحد برسد.

    وی در مصاحبه ای عنوان داشت: انتظار ما از اقتصاد در واقع تسریع در روند توسعه ای صنایع است تا بدین وسیله به رشد سهام شرکت ها و افزایش درآمدزایی منجر شود اما مشاهده می شود که شرکت ها به حرکت لاک پشتی اقتصاد عادت کرده اند. 

    پیش بینی های ژو بین، بسیار به پیش بینی کارشناسان بلومبرگ نزدیک است در حالی که این عده از کارشناسان که شامل 13 تحلیل گر خبره می شوند معتقدند که بازار این کشور نهایتا تا مرز سه هزار و 650 واحد رشد را در سال آتی میلادی به ثبت خواهد رساند.

    به نظر می رسد بازارهای آف شور چین، شانس بهتری در بازارهای سهام و عملکرد مطلوب تری داشته باشند. شاخص شرکت های چینی در بورس هنگ کنگ که در سال 2017 میلادی با رشد بیش از 17 درصدی همراه بود نظر تحلیل گران را به خود جلب کرده است و با تجمیع نظر 10 کارشناس برتر بازار در این خصوص، می توان به این نتیجه رسید که این متغیر معاملاتی در سال آینده با رشد بیش از 15 درصدی همراه خواهد شد.

    اما بازار سهام کشور چین که تحت نفود دولت این کشور است با افت شاخص شانگهای و حجم فروش اوراق قرضه این کشور و فشارهای وارد بر بازارهای سهام این کشور در ماه های آوریل و نوامبر رو به رو شد .

    این در حالی است که، شاخص شانگهای چین در آخرین ساعات معاملاتی با رشد 0.4 درصدی همراه شد ولی شاخص هنگ سنگ بورس هنگ کنگ با افزایش 0.6 درصدی همراه شد و شاخص شرکت های چینی موجود در بورس هنگ کنگ رشد 0.7 درصدی را از آن خود کرد .

    تحلیل کارشناسان موید این نکته است که سهام شرکت های تکنولوژی، خدمات مالی و بهداشت و سلامت بهترین عملکرد را در سال 2018 میلادی در بازار چین و هنگ کنگ خواهند داشت در حالی که کالاهای اساسی و مواد اولیه در چین با عملکرد معمولی روند معاملاتی را ادامه خواهند داد.

    در این بین، موسسه خدمات سرمایه گذاری تراست پیش بینی کرده است که شاخص شانگهای چین تا انتهای سال 2018 میلادی به سه هزار و 950 واحد خواهد رسید در حالی که موسسه سنترال چاینا پیش بینی کرده است این متغیر تا پایان سال آتی میلادی تا سقف سه هزار و 400 واحد رشد میکند.

    برچسب ها