عصر خودرو

وزیر کشور پاکستان خواستار شد؛

استفاده از «یوان» به جای دلار در مبادلات اقتصادی چین و پاکستان

عصر بازار- وزیر کشور پاکستان در ملاقات با سفیر چین از تلاش برای جایگزین کردن یوان به جای دلار در مبادلات تجاری- اقتصادی ۲ کشور خبر داد.

استفاده از «یوان» به جای دلار در مبادلات اقتصادی چین و پاکستان
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس، «احسن اقبال» وزیر کشور پاکستان در ملاقات با سفیر چین از تلاش برای جایگزین کردن یوان به جای دلار در معاملات تجاری- اقتصادی دو کشور خبر داد.

    وی با شرکت در یک اجلاس اقتصادی در اسلام‌آباد ضمن دیدار با «یائو جنگ» سفیر چین اظهار داشت: سعی داریم در تمام پروژه‌های کریدور اقتصادی مشترک و معاملات تجاری ارز یوان را جایگزین دلار کنیم.

    قبل از این چین از پاکستان درخواست کرده بود که در تمام معاملات تجاری- اقتصادی با این کشور از یوان استفاده کند.

     احسن اقبال گفت: استفاده از یوان سبب می‌شود مرحله تبدیل ارز در معاملات تجاری چین و پاکستان حذف شود که به نفع هر دو کشور خواهد بود.

    چندی پیش معاون بانک مرکزی پاکستان مذاکره با مقامات بانک مرکزی چین درباره حذف دلار از معاملات 2 کشور را مثبت ارزیابی کرد و گفت این موضوع نقطه عطفی در روابط تجاری بین چین و پاکستان است.

    صندوق بین المللی پول و بانک جهانی اعلام کردند که چین توانایی حذف دلار از معاملات کشورهای مختلف را دارد و پاکستان با کمک این کشور دیگر نیازی به دریافت وام نخواهد داشت.

    بانک جهانی اعلام کرد سرمایه‌گذاری 46 میلیارد دلاری چین در پاکستان ریسک بزرگی بود اما نتایج مثبت و قابل توجهی به دنبال دارد.

    برچسب ها