عصر خودرو

خارجی‌ها در کدام صنعت سرمایه‌گذاری کردند؟

عصر بازار- به ترتیب احداث چرخه کامل پنل فتوو لتاییک با حجم سرمایه‌گذاری ۷۲۰ میلیون و ۸۶۵ هزار دلار، استخراج و بهره‌برداری از معدن با ۴۶۶ میلیون و ۱۵۵ هزار دلار و تولید خودرو سواری با ۲۳۲ میلیون و ۵۵۱ هزار دلار بیشترین میزان سرمایه‌گذاری خارجی را در نیمه نخست امسال به خود اختصاص دادند.

خارجی‌ها در کدام صنعت سرمایه‌گذاری کردند؟
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، در چهار ساله دولت یازدهم مجموعا 9 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی جذب شده که از متوسط سالانه 2.2 میلیارد دلار خبر می‌دهد. با این حال طبق برنامه در پایان دولت دوازدهم باید سالانه شش میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی در دستور کار قرار گیرد که تا سال 1400 رقمی معادل 24 میلیارد دلار می‌شود.

    طی شش ماهه نخست امسال 33 مورد طرح صنعتی، معدنی و تجاری در هیات سرمایه‌گذاری خارجی مدنظر قرار گرفته که این رقم در مدت مشابه سال گذشته که 24 مورد بوده است. بنابراین طرح‌های صنعتی، معدنی و تجاری مصوب در هیات سرمایه‌گذاری خارجی با رشد 28 درصدی در شش ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت سال قبل روبرو شده است.

    حجم کل سرمایه‌گذاری خارجی در شش ماهه نخست سال 1395 معادل یک میلیارد و 156 میلیون و 336 هزار دلار بوده که این رقم در شش ماهه نخست سال جاری به یک میلیارد و 830 میلیون و 779 هزار دلار افزایش یافته که نشان دهنده رشد 37 درصدی در میزان سرمایه‌گذاری خارجی است.

    به گزارش ایسنا، از ابتدای دولت یازدهم تاکنون 11 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی صورت گرفته که از ابتدای دولت دوازدهم تاکنون این رقم معادل دو میلیارد دلار بوده و 9 میلیارد دلار نیز مربوط به دولت یازدهم است.

    آمار نشان می‌دهد که میزان سرمایه‌گذاری خارجی صورت گرفته در دولت یازدهم به طور متوسط سالانه معادل 2.2 میلیارد دلار بوده است. این در حالی است که براساس برنامه ریزی صورت گرفته در دولت دوازدهم باید به طور متوسط سالانه شش میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی جذب شود که این رقم باید در پایان دولت دوازدهم یعنی سال 1400 به 24 میلیارد دلار برسد.

    برچسب ها