عصر خودرو

نماینده مجلس:

اختصاص سهم بیشتر به صندوق توسعه ملی از نقاط قوت بودجه ۹۷ است

عصر بازار- نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی گفت: اختصاص سهم بیشتر از درآمدها به صندوق توسعه ملی، نسبت به بودجه های پیشین، از نقاط قوت لایحه بودجه پیشنهادی دولت برای سال ۹۷ است.

اختصاص سهم بیشتر به صندوق توسعه ملی از نقاط قوت بودجه ۹۷ است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا, حمید گرمابی افزود: در لایحه بودجه 97، دولت 32 درصد از درآمد نفت را به صندوق توسعه ملی اختصاص داده تا جبرانی برای سالهای گذشته باشد.
    وی با تقدیر از ارائه به موقع لایحه بودجه امسال توسط دولت به مجلس، یکی از تفاوت های لایحه بودجه سال 97 با بودجه سالهای پیش را شفافیت آن و تخصیص بودجه بر مبنای عملکرد ادارات و سازمانها عنوان کرد.
    این نماینده مجلس گفت: دستگاهها در ازای دریافت بودجه باید برنامه و عملکرد روشن و مشخصی داشته باشند در غیر این صورت بودجه‌ آنها کاهش می یابد که این رویکرد درست در بودجه های پیشین رعایت نمی شد.
    عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: بودجه برخی وزارتخانه ها مانند صنعت، معدن و تجارت؛ نیرو و وزارت نفت بر خلاف سالهای گذشته کاهش یافته که نقطه مثبتی در بودجه 97 است زیرا دولت عادت کرده بود هر سال بودجه ها را تورمی افزایش دهد.
    گرمابی افزود: طبق پیش بینی دولت، درآمد حاصل از مالیات در لایحه بودجه 1397 افزایش قابل ملاحظه‌ای یافته و حال آنکه دولت باید به جای افزایش مالیات، تعداد مالیات دهندگان و کسانی را که به نحوی فرار مالیاتی دارند شناسایی کرده و چتر مالیاتی را گسترده تر کند.
    وی اظهار کرد: برای اینکه بتوانیم به سوی اقتصاد آزاد حرکت کنیم شرکتهای دولتی باید به سمت خصوصی شدن بروند و سهمشان از بودجه کمتر شود.
    وی افزایش ناگهانی عوارض خروج از کشور را برای اشخاصی که سفرهای ضروری یا تجاری دارند مشکل ساز خواند و افزود: دولت با نمایندگان مجلس درباره قطع یارانه گروهی از یارانه بگیران رایزنی هایی انجام داده و نمایندگان هم موافق هستند به شرط اینکه این اقدام کنترل شده باشد.
    نماینده نیشابور گفت: پیش بینی شده یارانه دهکهای بالای جامعه که مبلغ یارانه تاثیری در زندگیشان ندارد قطع و صرف کمک بیشتر به اقشار محروم شود.
    مرکز شهرستان 450 هزار نفری نیشابور در 127 کیلومتری غرب مشهد واقع است.

    برچسب ها