عصر خودرو

قرارداد تامین مالی تولید ۲۱۰۰۰ واگن ایرانی-روسی امضا شد

عصر بازار- طی مراسمی با حضور وزیر راه و شهرسازی قرارداد ۳ میلیارد یورویی تامین مالی تولید ۲۱۰۰ واگن باری، مسافری و ۳۵۰ دستگاه لکوموتیو ایرانی-روسی امضا شد.

قرارداد تامین مالی تولید ۲۱۰۰۰ واگن ایرانی-روسی امضا شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم ، عباس آخوندی در مراسم امضای قرارداد تامین مالی 3 میلیارد یورویی و پوشش بیمه‌ای روسیه برای تولید مشترک واگن و تجهیزات ریلی، به آلودگی هوا در کلانشهرهای کشور اشاره کرد و گفت: در این شرایط می‌خواهیم دو خبر خوب را برای مردم خوبمان داشته باشیم؛ یکی گشایش ال سی برقی کردن راه‌آهن تهران-مشهد است که سال‌ها روی ان بحث شده بود.

    وی ادامه داد:‌ خوشبختانه 5 شنبه هفته گذشته بخش اول 7.5 درصد سهم ایران را پرداخت کنیم و بانک صنعت و معدن ال سی را به نفع طرف چینی افتتاح کرد. از این رو پروژه برقی کردن راه‌آهن تهران-مشهد آغاز شد که باید ظرف 4 سال به اتمام برسد.

    وی با بیان این‌که با برقی کردن این پروژه سرعت سیر را به 200 کیلومتر افزایش می‌دهد، افزود: امیدواریم با این پروژه بتوانیم سالانه 35 میلیون مسافر را به مشهد مقدس جابجا کنیم.

    وی با بیان این‌که زمان سیر قطار تهران-مشهد با برقی کردن به 6 ساعت کاهش می‌یابد، اظهار کرد: بر اساس قرارداد امروز 20 هزار واگن باری، 1000 واگن مسافری و 350 دستگاه لکوموتیو توسط شرکت‌های ایرانی و روسی تولید می‌شود.

    وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که تعداد واگن‌های باری شبکه ریلی در حال حاضر 28 هزار دستگاه است که با قرارداد امروز 70 درصد رشد خواهد داشت، افزود: هم‌اکنون 220 واگن مسافری نیز در شبکه ریلی داریم که با قرارداد تامین مالی امروز 50 درصد افزایش می‌یابد.

    آخوندی با بیان این‌که 28 میلیارد دلار برای توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل ریلی نیاز است که امروز 5 میلیارد دلار آن اجرایی می‌شود،‌ گفت: بلافاصله پس از امضای قرارداد ساخت 6000 واگن توسط شرکت‌های ایرانی و روسی آغاز می‌شود،. آنچه برای ما مهم است فعالیت کریدورهاست که امیدواریم با اقدامات انجام شده بخشی از بار  هند به سمت روسیه (سالانه 7 میلیون تن) به سمت راه‌آهن و حمل‌ونقل ریلی هدایت کنیم.

    وی تاکید کرد:‌قطعا اجرای این قرارداد به صلح منطقه کمک می‌کند؛ در منطقه با روسیه، چین و تمام همسایه‌ها در حال انجام یک کار مشترک اقتصادی هستیم که به برقراری امنیت در منطقه کمک می‌کند.

    برچسب ها