عصر خودرو

تا پایان آبانماه امسال؛

صادرات محصولات پتروشیمی از ۷ میلیارد دلار گذشت

عصر بازار- مجتمع های پتروشیمی موفق شدند تا پایان آبان ماه بیش از ۷ میلیارد و سیصد و نود و هفت میلیون دلار انواع محصولات پلیمری و شیمیایی را روانه بازارهای بین المللی کنند.

صادرات محصولات پتروشیمی از ۷ میلیارد دلار گذشت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از بورس کالای ایران، روند صادرات محصولات مختلف پتروشیمی از سوی مجتمع های تولیدی براساس برنامه ریزی های انجام شده در حال انجام است و این شرکت ها در آبان ماه امسال حدود 1.5 میلیون تن محصول را به ارزش بیش از 858 میلیون دلاربه کشورهای مختلف صادر کنند.

    بر پایه این گزارش،درمجموع 14 میلیون و چهارصد و شصت هزار تن محصولات مختلف پتروشیمی از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه به خارج از کشور صادر شده است.

    منطقه عسلویه از ابتدای سال تا پایان آبان ماه بیش از7 میلیون و 250 هزار تن محصول به ارزش 3 میلیارد و ششصد و شصت و یک میلیون دلار صادرات را رقم زد و منطقه ماهشهر4 میلیون و یکصد و شصت و هفت هزار تن محصول را به ارزش 2 میلیارد و یکصد و هفتاد و سه میلیون دلار روانه بازارهای مختلف خارجی کرد.

    همچنین بیش از 3 میلیون تن محصول به ارزش یک میلیاردو پانصد و شصت و سه میلیون دلار از سایر مناطق کشور صادرات محقق شده است.

    بر پایه این گزارش، بالاترین میزان صادرات را ازنظر وزنی پتروشیمی زاگرس با بیش از یک میلیون و هشتصد هشتاد و چهار هزار تن و پتروشیمی نوری از نظرارزش با بیش از781 میلیون دلاردرمنطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس تا پایان آبان ماه امسال به خود اختصاص دادند.

    همچنین در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ، مجتمع پتروشیمی بندر امام با بیش از یک میلیون و چهارصد و هفتاد و هشت هزار تن صادرات توانست 712 میلیون و 593 هزاردلار صادرات را رقم بزند.در سایر مناطق نیز پتروشیمی خارک 771 هزار تن محصول را به ارزش بیش از 246 میلیون و ششصد و چهارده هزار دلار روانه بازارهای خارجی کرد و رتبه نخست را در زمینه صادرات به خود اختصاص داد.

    برچسب ها