عصر خودرو

در اولین نشست خبری دیجی کالا عنوان شد؛

دیجی کالا یک میلیارد دلاری می‌شود

عصر بازار- سعید محمدی، مدیر و بنیانگذار دیجی کالا گفت: دیجی‌کالا هیچ سرمایه‌گذار غیر خصوصی ندارد و حضور سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران به عنوان سرمایه‌گذار در دیجی‌کالا کذب است.

دیجی کالا یک میلیارد دلاری می‌شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایلنا، اولین نشست خبری شرکت دیجی‌کالا به عنوان بزرگ‌ترین فروشگاه آنلاین در ایران و منطقه خاورمیانه با حضور حمید و سعید محمدی بنیانگذاران دیجی‌کالا و اصحاب رسانه برگزار شد.

    دیجی‌کالا در سال 1385 توسط برادران محمدی با سرمایه‌گذاری اولیه حدودا صفر با یک دفتر شش نفره شروع به کار کرد و قصد داشت تا تجربه‌ای جدید از خرید کالای دیجیتال از جمله دوربین را ایجاد کند. دیجی‌کالا با محوریت مشتری‌مداری هم‌اکنون بزرگ‌ترین فروشگاه کشور است که تنوع گسترده از کالای دیجیتال تا کالاهای خانگی و غیره را فراهم کرده است. سال 95 دیجی‌کالا 2هزار نفری شد و هم‌اکنون 2هزار و 600 نفر به صورت تمام وقت در دیجی‌کالا به کار مشغول هستند.

    دیجی‌کالا یک کسب و کار با مدل B2C است و قصد دارد تا بتواند در ایران و منطقه خاورمیانه تجربه‌ای جدید را ایجاد کند. چشم‌انداز قبلی دیجی‌کالا این بوده است که در ایران بزرگ‌ترین فروشگاه آنلاین شود اما هم‌اکنون چشم‌انداز دیجی‌کالا این است که به بزرگ‌ترین فروشگاه اینترنتی خاورمیانه تبدیل شود. دیجی‌کالا با هدف تبدیل شدن به یک برند ملی و بخشی از هویت کشور ایران قصد دارد چالش نبود برندی ملی در ایران را حل کند. در مدت اخیر دو بخش جدید از جمله Market Place و اینترنشنال به عنوان ورود شرکت‌ها و فروشنده‌ها در زنجیره تامین دیجی‌کالا و تحقیق و توسعه برای بازار خارج از ایران ایجاد شد.

    هم اکنون بیش از 2میلیون کاربر با تجربه خرید از دیجی‌کالا وجود دارد همچنین 3 میلیون فروشنده در زنجیره تامین کالاهای دیجی‌کالا هستند که باعث شده تا دیجی‌کالا رتبه3 الکسا ایران با متوسط رشد سالیانه 100درصدی کسب و کار باشد. دیجی‌کالا 2هزار و 500 فرصت شغلی مستقیم ایجاد کرده و توانسته 90 درصد از سهم فروش بازار آنلاین خرده فروشی را کسب کند.این در حالی است که دیجی‌کالا به طور متوسط روزانه به غیر از روزهای تخفیفی 2 میلیون بازدید دارد.

    حمید محمدی یکی از بنیانگذاران فروشگاه دیجی‌کالا درباره اشتغالزایی گفت: هزینه اشتغالزایی در حوزه استارتاپ 75 تا 100 میلیون تومان است این در حالی است که اشتغالزایی در پتروشیمی برای هر شغل 2 تا 3 میلیارد هزینه به دنبال دارد که در صنعت فولاد نیز یک تا یک و دو دهم میلیارد برای هر شغل نیاز است. دیجی‌کالا قصد دارد تا در چشم‌انداز سه ساله 10 هزار شغل مستقیم و بیش از ده‌ها هزار شغل غیرمستقیم را ایجاد کند.

    سعید محمدی با اشاره به میزان فروش دیجی‌کالا گفت: 540 هزار جلد کتاب از سال 94 تا به امروز، 100 هزار کالای صنایع دستی در دیجی‌کالا  به فروش رسیده است، 50 هزار نوع کالای ایرانی نیز برای حمایت از تولید ایرانی در دیجی‌کالا قرار گرفته که باعث شده تا 162 کارگاه مورد حمایت قرار بگیرد. همین مساله اشتغالزایی گسترده‌ای به دنبال دارد.

    وی با بیان اینکه بعد از 10 سال مدل کسب و کار خرده‌فروشی دیجی‌کالا  برای سایر فروشندگان قابل استفاده شد گفت: هم‌اکنون 3هزار فروشنده کالاهای خود را در دیجی‌کالا عرضه می‌کنند و قرار است تا در آینده 100 هزار تولید کننده و فروشنده کالای خود را در دیجی‌کالا عرضه کنند و در نهایت قصد آنها به بازار هدف 200 میلیونی برسیم.

    محمدی تاکید کرد: رونق تولید ملی اشتغالزایی مبارزه با قاچاق کالا و رشد صادرات غیر نقدی از جمله مزایای اقتصادی و اجتماعی بازارهای آنلاین است. همچنین دسترسی وسیع مردم در تمام کشور روش‌های نوین برای بازاریابی و امکان عرضه نامحدود کالا از مزایای بازار مجازی است.

    حمید محمدی با اشاره به مرکز پردازش دیجی‌کالا گفت: بزرگ‌ترین مرکز پردازش کالا در خاورمیانه و شمال آفریقا با 50 هزار مترمربع فضا و ظرفیت 4 میلیون آیتم کالا با دو کیلومتر نوار نقاله برای دیجی‌کالاست که افتخاری است که توسط یک شرکت ایرانی پیاده‌سازی شده است. دیجی‌کالا ظرفیت دارد تا 300 هزار کالا را پردازش کند و پردازش هر کالا در زمانی که فروشگاه در تخفیف نباشد فقط 20 دقیقه زمان نیاز دارد.

    حمید محمدی درباره فعالیت این شرکت در منطقه خاورمیانه گفت: در سال 97 قصد داریم برای گسترش خرید آنلاین در منطقه و استفاده از ظرفیت‌های کشورهای همسایه به فعالیت در یکی از کشورهای همسایه مانند عراق، سوریه، افغانستان یا پاکستان مشغول شویم. ارائه سرویس فوق سری با جت و ارائه سرویس پرایم همچون فروشگاه آمازون اقدامات بعدی دیجی‌کالاست.

    وی درباره رکوردهای دیجی‌کالا گفت: رکورد فروش در یک روز 250هزار کالاست و رکورد بازدید 15 میلیون بازدید به صورت روزانه بوده است که باعث شده تا دیجی‌کالا یکی از بزرگترین فروشگاه‌های آنلاین باشد. مردم باید بدانند که هدف از ایجاد کمپین‌های اینترنتی افزایش فروش نیست در حقیقت ما با استفاده از این کمپین‌ها قصد داریم تا خریداران آفلاین را به خرید آنلاین تبدیل کنیم.

    سعید محمدی درباره سرمایه‌گذاری یکی از ارگان‌های نظامی در دیجی‌کالا و سرمایه‌گذاری شرکت هلندی بی‌نام و نشان در دیجی‌کالا خاطرنشان کرد: دیجی‌کالا هیچ سرمایه‌گذار غیر خصوصی ندارد و حضور سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران به عنوان سرمایه‌گذار در دیجی‌کالا تکذیب می‌شود. شرکت هلندی که در دیجی‌کالا سرمایه‌گذاری کرده یک صندوق اینترنتی وام به شرکت‌های بزرگ است که کار خود را تازه شروع کرده و توانسته 20درصد از سهام دیجی‌کالا را خریداری کند.

    وی همچنین با بیان اینکه در زنجیره تامین دیجی‌کالا هیچ‌گونه کالای خرابی وجود ندارد، گفت: زنجیره تامین دیجی‌کالا مانند فروشگاه‌های فیزیکی است و هیچ‌گونه کالای خراب و دست‌دوم در دیجی‌کالا عرضه نمی‌شود. کالای عرضه شده در دیجی‌کالا با کالای مشابه و وارد شده به صورت رسمی همراه با مالیات ارزش افزوده دارای قیمتی یکسان است اما کالاهایی که در سایر فروشگاه‌ها یا در بازار وجود دارد یا مالیات نمی دهند یا قاچاق است که باعث شده تا قیمت آنها به طور محسوسی از کالای دیجی‌کالا ارزان‌تر باشد.

    محمدی با اشاره به طرح رجیستری موبایل تاکید کرد: با طرح رجیستری موبایل قیمت موبایل در دیجی‌کالا نسبت به بازار فیزیکی یکسان می‌شود. هیچ‌گونه گوشی قاچاقی در دیجی‌کالا وجود ندارد و مردم باید بدانند که پایین‌ترین میزان سود در بخش گوشی موبایل است که نزدیک به صفر است.

    حمید محمدی درباره عدم حضور دیجی‌کالا در کشورهای حاشیه خلیج فارس گفت: با توجه به حضور غیرمستقیم آمازون و خریداری فروشگاه سوک توسط آمازون بهتر است دیجی‌کالا وارد کشورهای حاشیه خلیج فارس نشود و عراق، سوریه، پاکستان و افغانستان گزینه‌های بهتر و بدون رقیب برای دیجی‌کالاست.

    محمدی با تاکید بر اینکه هیچ استارت‌آپی در دنیا سودآور نیست گفت: همه استارت‌آپ‌ها در دنیا رشد را فدای سودآوری خود می‌کنند و به همین دلیل است که هیچ استارت‌آپی در دنیا سودآور نیست. تراز مالی دیجی‌کالا و همه شرکت‌های استارت‌آپی منفی است. دیجی‌کالا سود دارد اما آن را فدای گسترش می‌کند و قصد داریم به عنوان اولین شرکت با ارزش یک میلیارد دلاری ایران باشیم.

    برچسب ها