عصر خودرو

معاون وزیر صنعت:

دولت از سرمایه گذاران معدن و صنایع معدنی حمایت می کند

عصر بازار- معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: دولت، حمایت از سرمایه گذارانی که بخش معدن و صنایع معدنی را برای سرمایه گذاری خود انتخاب می کنند، وظیفه خود دانسته و از آنها پشتیبانی می کند.

دولت از سرمایه گذاران معدن و صنایع معدنی حمایت می کند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا, مهدی کرباسیان با اشاره به فعالیت های شرکت میدکو افزود: شرکت یاد شده با حمایت بانک پاسارگاد سرمایه گذاری بسیار خوبی در حوزه معادن و صنایع معدنی انجام داده که از جمله آنها سرمایه گذاری در حوزه کاتد و همچنین فولاد با روش کوره بلند با استفاده از ذوب آهن است.
    به گفته این مقام مسئول، کک سازی، زغال سنگ و اخیرا انجام اقدام هایی برای حمایت از معادن کوچک، سایر سرمایه گذاری های انجام شده از سوی این شرکت در این حوزه است.
    رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) به طرح تولید کاتد مس به عنوان یکی از مهمترین طرح های در دست اقدام این شرکت اشاره کرد که در آینده نزدیک به بهره برداری خواهد رسید.
    شنبه شب «مجید قاسمی» مدیرعامل بانک پاسارگاد در مراسم سومین همایش ملی «کارآفرینی، استقامت ملی و توسعه پایدار» اظهار کرده بود: شرکت میدکو که مورد حمایت بانک پاسارگاد است، با 6 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری از 38 طرح از جمله طرح تولید مس کاتد با فناوری جدید حمایت می کند.
    وی توضیح داد: دانش مرتبط با این طرح در اوج تحریم ها از یکی از کشورهای غربی گرفته شد تا قیمت تمام شده مس کاتد به یک چهارم قیمت جهانی برسد.
    قاسمی اعلام کرد اکنون ایران صاحب این فناوری است و نمایندگی انحصاری آن را در منطقه منا دارد و این طرح در پایان دی ماه امسال به بهره ‌برداری می ‌رسد

    برچسب ها