عصر خودرو

با تقویت ارزش دلار و شاخص سهام؛

قیمت اونس جهانی کاهش یافت

عصر بازار- قیمت طلا در آغاز مبادلات امروز دوشنبه تحت تاثیر افزایش ارزش دلار آمریکا و شاخص سهام در بازارهای بین المللی، با افت نسبی روبرو شده است.

قیمت اونس جهانی کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از بورس کالای ایران ، با افزایش گمانه زنی ها نسبت به تصویب طرح نهایی اصلاح مالیاتی در آمریکا و تقویت ارزش دلار و شاخص سهام، قیمت طلا در بازارهای جهانی کاهش یافته است.بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا در بازارهای بین المللی امروز با 0.1 درصد کاهش به کمتر از 1254 دلار رسیده است.

    ارزش دلار امروز در برابر ین و یورو با افزایش نسبی روبرو شده است. نمایندگان آمریکایی یک گام دیگر به تصویب نهایی طرح اصلاحات مالیاتی نزدیک تر شده اند.

    نمایندگان جمهوریخواه روز یکشنبه تاکید کردند که کنگره احتمالا طی هفته جاری طرح اصلاحات مالیاتی را تصویب خواهد کرد. سنای آمریکا نیز تا اوایل سه شنبه این طرح را تصویب می کند و همه چیز برای امضای نهایی ترامپ آماده خواهد شد.

    شاخص سهام در بازارهای آسیایی نیز در آغاز مبادلات امروز دوشنبه با افزایش روبرو شده است. شاخص سهام وال استریت آمریکا نیز تحت تاثیر اخبار مربوط به تصویب احتمالی طرح اصلاحات مالیاتی با افزایش همراه شده است.

    شورای امنیت سازمان ملل قرار است امروز درباره پیش نویس قطعنامه ای که خواستار عقب نشینی آمریکا از تصمیم اخیر خود درباره قدس اشغالی می شود، رای گیری کند.

    تصمیم ترامپ با مخالفت های گسترده در جهان عرب و کشورهای اسلامی روبرو شده و متحدان غربی واشنگتن نیز مخالفت خود را با این تصمیم اعلام کرده اند. متحدان آمریکا بر این باورند که تصمیم ترامپ به ضرر تلاش های مربوط به روند سازش خواهد بود و در نهایت منجر به تشدید خشونت ها در منطقه می شود.

    تازه ترین آمارها نشان می دهد که تولیدات صنعتی آمریکا طی ماه نوامبر کمتر از انتظارات اولیه افزایش یافته است.

    به نظر می رسد انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا منطقه یورو طی ساعات آینده تاثیر مهمی بر قیمت جهانی طلا خواهد داشت. نگرانی ها نسبت به تبعات خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا نیز می تواند تاثیر زیادی بر نوسانات نرخ ارز و قیمت جهانی طلا داشته باشد.

    از سوی دیگر تنش های سیاسی بین المللی به خصوص اوضاع کره شمالی نیز عامل مهمی برای قیمت طلا و سایر کالاهای راهبردی خواهد بود. وضعیت تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور و در حال توسعه نیز عامل تاثیرگذاری بر قیمت طلا به شمار می رود

    برچسب ها