عصر خودرو

ورود دو فروند هواپیمای ATR به کشور تا یک‌ماه آینده

عصر بازار- دو فروند هواپیمای ATR از هواپیماهای جدید خریداری شده بعد از برجام تا یک‌ماه آینده وارد کشور می‌شوند.

ورود دو فروند هواپیمای ATR به کشور تا یک‌ماه آینده
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا، علی عابدزاده رییس سازمان هواپیمایی کشوری روز گذشته و در حاشیه دومین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل اعلام کرد که شرکت های ایرباس فرانسه، ATR فرانسه-ایتالیا و بویینگ آمریکا برای تامین فاینانس مالی هواپیماهای جدید ایران ایر اعلام آمادگی کرده اند.

    وی افزود: براساس برنامه ریزی شرکت های هوایی تا پایان سال جاری 8 تا 9 فروند هواپیمای مسافری دیگر وارد کشور خواهند شد.

    از سوی دیگر فرزانه شرفبافی؛ مدیرعامل ایران ایر نیز با بیان اینکه شرکت ایرباس تامین مالی قرارداد خرید هواپیماهای جدید را پذیرفته است، گفت: البته در حال رایزنی با سایر فاینانسرها هم هستیم، اما شرکت ایرباس هم موضوع تامین فاینانس قرارداد هواپیماهای جدید را پذیرفته است.

    براین اساس، دو فروند هواپیمای ATR تا یک‌ماه آینده وارد کشور خواهند شد. تمام هواپیماهای جدیدی که وارد ناوگان شرکت هما می‌شوند به طور خودکار تحت پوشش بیمه ایران قرار خواهند گرفت و هواپیماهای جدید خریداری شده نیز از این امر مستثنی نیستند.

    تاکنون 3 فروند هواپیمای ایرباس و 6 فروند هواپیمای 72ATR سری 600 وارد کشور شده و با ورود این دو فروند هواپیما، دهمین و یازدهمین هواپیمای برجامی وارد کشور می شود.

    در پی توافق برجام و لغو تحریم ها قرارداد خرید 20 فروند هواپیمای 72ATR سری 600 بین شرکت هما و شرکت ایتالیایی - فرانسوی ATR به امضا رسید. مدل سفارشی ایران ایر قادر است 70 نفر را تا مسافت یک هزار و 528 کیلومتر جا به جا کند و به خاطر استفاده از موتورهای ملخی بسیار کم مصرف، ایمن و پیشرفته بوده و هزینه های عملیاتی آن به شدت پایین و مقرون به صرفه است.

    این هواپیما قادر است در تمام شرایط جوی پرواز کند و به دلیل مجهز بودن کابین خلبان به نمایشگرهای بسیار پیشرفته امکان فرود در سخت ترین شرایط جوی را نیز دارد.

    برچسب ها