عصر خودرو

رئیس سازمان بورس؛

سامانه معاملات بورس راه‌اندازی شد

عصر بازار- رئیس سازمان بورس اوراق بهادار از راه اندازی سامانه معاملات بورس از شنبه هفته جاری خبر داد و گفت:سامانه جامع نظارت بازار هم راه اندازی شده است.

سامانه معاملات بورس راه‌اندازی شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر، شاپور محمدی در نشست خبری در جمع خبرنگاران از راه اندازی سامانه معاملات بورس از شنبه هفته جاری خبر داد و گفت: سامانه معاملات بورس به روز رسانی شده است و در کنار آن، سامانه جامع نظارت بازار سرمایه راه اندازی شده است.

    وی گفت: ساماندهی بازار بدهی و کمک به کاهش نرخ اوراق در بازار از جمله اقداماتی بوده است که رخ داد و در کنار آن اختیار خرید و فروش در بازار سهام و سکه نیز اکنون در بازار وجود دارد؛ ضمن اینکه اصلاح ساز و کارهای عرضه های اولیه نیز صورت گرفته است تا به حرف و حدیث های عرضه های اولیه پایان داده است.

    رییس سازمان بورس و اوراق بهادار از اصلاح توقف و بازگشایی نمادها از ده روز آینده خبر داد و گفت:  در صندوق های با درآمد ثابت، تا 90 درصد سپرده گذاری می کردند که باید به 50 درصد برسند؛ در حالی که اکنون به 70 درصد رسیده اند.

    وی اظهار داشت: صدور یونیت های واحدهای صندوق ها در شعب بانکها ممنوع است و شعب حق صدور واحدهای صندوق ها را ندارند؛ ضمن اینکه برقراری حد اعتباری برای کارگزاران برای پوشش ریسک در اتاق پایاپای نیز صورت گرفته و اکنون تعادل در پذیرش شرکتها نیز برقرار است.

    برچسب ها