عصر خودرو

فروش استقراضی سهام در بورس دوبی کلید خورد

عصر بازار- بورس دوبی به منظور افزایش نقدشوندگی در بازار، فروش استقراضی را راه اندازی کرد.

فروش استقراضی سهام در بورس دوبی کلید خورد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا ، این بازار ادعا کرد که در حال بررسی مدارک و مجوزهای درخواست های اخذ شده از سوی هفت کارگزار است تا فروش استقراضی را در این بازار راه اندازی کند.

    بر اساس این گزارش، این بازار در نظر دارد پس از تکمیل فرآیند تست تکنیکی معاملات، و اخذ مجوزهای لازم، این معاملات را کلید بزند.

    بر این اساس، در فروش استقراضی سهامدار با فروش سهمی که مالکیت آن را بر عهده ندارد، از سود حاصل از آن منفعت کسب می کند تا وقتی که سهم مزبور با کاهش قیمت رو به رو شود و به صورت واقعی آن را خریداری کند و معامله صورت بگیرد.

    بورس دوبی روند فروش استقراضی را دقیقا پس از اقدام بورس ابوظبی برای فروش استقراضی آغاز کرد. بورس ابوظبی در ماه اکتبر اقدام به اخذ مجوزهای لازم برای راه اندازی فروش استقراضی سهم کردو توانست در ماه آوریل مجوزهای مربوطه را در این خصوص دریافت کند .

    سال ها بود که قانون گذاران بازارهای حوزه خلیج فارس فروش استقراضی سهام را به دلیل ترس از ناپایداری بازارهای سهام ممنوع کرده بودند.

    عیسی کاظم، مدیر عامل بورس دوبی در این خصوص اظهار داشت: ما با دقت زیاد این خدمات جدید را طراحی کرده ایم تا به سرمایه گذاران این موقعیت سرمایه گذاری را برای فروش استقراضی اعطا کنیم و در نتیجه فشار بازار بر روی معاملات عادی را کم کنیم .

    برچسب ها