عصر خودرو

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت مطرح کرد:

روند مطلوب آزادسازی قیمت محصولات در فضای شفاف بورس کالا

عصر بازار- کرباسیان گفت: آزادسازی قیمت محصولات اگر در بستر بورس کالا عملیاتی شود به دلیل فضای شفاف این بازار، امکان رصد و تنظیم بازار را به شیوه ای مطلوب مهیا می کند.

روند مطلوب آزادسازی قیمت محصولات در فضای شفاف بورس کالا
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از بورس کالای ایران، رییس هیات عامل ایمیدرو در نشست خبری امروز خود با اصحاب رسانه نقش بورس کالا را در حذف فساد و افزایش شفافیت معاملات این صنعت مفید دانست و گفت: تجربه عرضه محصولات مختلف از جمله فولاد در بورس کالا ثابت کرده است که بهترین مکان برای عرضه زنجیره تولید محصولات فولادی،  بورس کالای ایران است.

    مهدی کرباسیان ادامه داد: بورس کالا یکی از محورهای اساسی است که می تواند در شفاف سازی و سلامت اقتصادی کشور و جلوگیری از رانت و فساد نقش مهمی ایفا کند؛ در واقع به هر میزان که شفافیت و سلامت اقتصادی افزایش یابد به همان میزان، آرامش و ثبات اقتصادی ایجاد شده و زمینه جذب سرمایه گذار نیز بیشتر فراهم می شود.

    به گفته معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، بورس کالا در گذشته کاستی هایی داشته اما امروز با خدمات متنوعی که به فعالان اقتصادی علاوه بر رسالت ایجاد شفافیت و کشف عادلانه قیمت ها در تقابل عرضه و تقاضا ارائه می دهد، با سرعت مناسبی در مسیر پیشرفت و بزرگ شدن قدم برمی دارد.

    کرباسیان تاکید کرد: لذا ما اعتقاد داریم تمامی محصولات باید در بورس ارائه شود حتی خود سازمان ایمیدرو نیز از همین کانال برای عرضه محصولات استفاده می کند.

    وی همچنین در خصوص آزادسازی قیمت محصولات  در بستر بورس کالا گفت: با توجه به مزیت هایی که در این بورس وجود دارد، عرضه محصولات صنایع مختلف به ویژه فولاد در بورس کالای ایران هم به نفع تولیدکننده و هم به نفع مصرف کننده است. همچنین آزادسازی قیمت محصولات اگر در بورس کالا عملیاتی شود به دلیل فضای شفاف این بازار، امکان رصد و تنظیم بازار را به شیوه ای مطلوب مهیا می کند. در همین زمینه برای آزادسازی قیمت سنگ آهن نیز اقداماتی صورت گرفته و طی جلساتی که تاکنون ارائه شده امیدواریم که این محصول نیز مانند سایر محصولات با شرایط مناسب روی تابلوی بورس کالا ثبت شود.

    برچسب ها