عصر خودرو

بازدید دانشجویان حسابداری از دو نهادمالی + تصاویر

عصر بازار -دانشجویان حسابداری دانشکده فنی شهید شمسی‌پور امروز شنبه ۲۵ آذر از دو نهاد مالی بازار سرمایه بازدید کردند.

بازدید دانشجویان حسابداری از دو نهادمالی + تصاویر
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۰:۰۰
  • بازدید دانشجویان حسابداری از دو نهادمالی + تصاویر
  • بازدید دانشجویان حسابداری از دو نهادمالی + تصاویر
  • بازدید دانشجویان حسابداری از دو نهادمالی + تصاویر

به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا ، در بخش اول این بازدید جواد فلاح مدیر مطالعات اقتصادی و سنجش ریسک بورس کالای ایران، فضای حاکم بر این بورس را برای دانشجویان تشریح و و بیان کرد: بورس کالای ایران در مقایسه با بورس های برتر کالایی دنیا نظیر بورس کالای شیکاگو و بورس کالای لندن بسیار جوان است و باید مسیر طولانی را برای رسیدن به آن ایده آل طی کند.

وی ادامه داد: امروز سرعت توسعه ابزارهای نوین مالی بسیار سریع شده و از آن جایی که عمر زیادی از  بسیاری از ابزارهای ارائه شده نمی­گذرد، فرصت بسیار مغتنمی برای دانشجویان فراهم شده تا آنها هم به عنوان سرمایه گذاری و هم به عنوان شغل تمام وقت در این بازار فعالیت کنند.

فلاح هم­چنین توضیح مختصری از ابزارهای نوین مالی کالایی ارائه داد و برنامه های آتی این بورس را برای دانشجویان دانشگاه شهید شمسی پور تشریح نمود.

در ادامه جلسه حقانی نسب کارشناس مطالعات اقتصادی بورس کالای ایران، قراردادهای آتی و اختیار معامله سکه طلا در بورس کالای ایران را به دانشجویان معرفی و نحوه معاملات این ابزارها را تشریح کرد.

در بخش دوم بازدید، دانشجویان دانشکده فنی شهید شمسی پور از شرکت کارگزاری فارابی بازدید کردند تا با ساز و کار این نهاد مالی آشنا شوند. محمد قاسمی نایب رئیس هیات مدیره کارگزاری فارابی و مدیرعامل سوشیانت به معرفی ابعاد مختلف بازار سرمایه پرداخت و عنوان کرد در شرایط فعلی نقش آی تی در بین همه فعالیت های مالی و اقتصادی پررنگ است. ایشان هم چنین ابراز امیدواری کرد دانشجویان دانشگاه بتوانند تحقیقات و مقاله های خود را در جهت رشد بازار با رویکرد مطالعات تطبیقی کاربردی ارائه دهند.

رحمان بابازاده مدیرعامل شرکت کارگزاری فارابی نیز تاریخچه فعالیت در بازار سرمایه را تشریح و عنوان کرد با توجه به این که اکثر افراد شرکت کننده در این جلسه دانشجویان رشته حسابداری هستند می توانند از قابلیت های خود در مسیر سرمایه گذاری در بازار سرمایه استفاده کنند.

برچسب ها