عصر خودرو

رئیس هیات عامل ایمیدرو:

۲۲ درصد صادرات کشور از بخش معدن است

عصر بازار- معاون وزیر صنعت معدن و تجارت و رئیس سازمان گسترش و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) گفت: پنج درصد از تولید ناخالص داخلی کشور از بخش معدن و صنایع معدنی است، اما با این وجود ۲۲ درصد صادرات کشور در این حوزه انجام می شود.

۲۲ درصد صادرات کشور از بخش معدن است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، «مهدی کرباسیان» روز یکشنبه در نشست خبری در محل سازمان گسترش و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران افزود: معدن و صنایع معدنی از زمینه های رشد و توسعه کشور است و بر این اساس باید به توسعه سرمایه‌گذاری در آن همت گماشت.
    به گفته این مقام مسئول، معدن و صنایع معدنی به عنوان یکی از محورهای اساسی اقتصاد مقاومتی در اولویت دولت، مجلس و مسئولان قرار گرفته است.
    وی خاطرنشان کرد: نقشه راه چهار ساله برای حوزه معدن و صنایع معدنی شامل 76 بند تهیه شده است و در اختیار دولت و مجلس قرار گرفته است.
    کرباسیان ادامه داد: زنجیره معدن و محصولات معدنی باید با هم و در کنار هم دیده شود، ستاد زنجیره فولاد( از اکتشاف تا صنایع پایین دستی فولاد ) تشکیل شد.
    کرباسیان اظهار داشت: ظرف چند سال آینده باید 400 میلیون تن کار برداشت معدنی(از باطله برداری تا معدن) انجام دهیم.
    وی بیان داشت: موضوع اقتصاد مقاومتی را با تمام قوا پیگیری کردیم و راهکار ارایه دادیم.
    معاون وزیر صنعت تصریح کرد: 1.5 میلیارد دلار برای رفع محرومیت زدایی مناطق محروم قرار است هزینه شود که در این بودجه معادن کوچک در بخش های روستایی نیز دیده شده است.

    برچسب ها