عصر خودرو

ونزوئلا و روسیه به دنبال گسترش روابط دوجانبه در حوزه نفت و گاز

عصر بازار- همزمان با دیدار رئیس جمهوری ونزوئلا و رئیس شرکت دولتی نفتی روسیه، کاراکاس و مسکو در مسیر گسترش روابط دوجانبه در حوزه انرژی قرار گرفتند.

ونزوئلا و روسیه به دنبال گسترش روابط دوجانبه در حوزه نفت و گاز
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، نیکولاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا دیروز(شنبه)با نمایندگانی از شرکت 'روس نفت' شرکت دولتی نفتی روسیه دیدار کرد تا دو کشور در راستای تقویت روابط دوجانبه در امور انرژی گام بردارند.
    در این نشست با حضور مادورو، وزیر نفت و وزیر تولیدات کشاورزی ونزوئلا نیز حضور داشتند. پیش از این مادورو گفته بود که این دیدار برگزار خواهد شد.
    مادورو پیشترگفته بود: قرار است اسناد مهمی با هدف گسترش سرمایه گذاری ها میان شرکت های نفت و گاز روسیه و شرکت دولتی نفتی ونزوئلا امضا شود.
    در همین حال ایگور سچین رئیس شرکت روس نفت تصریح کرد که این شرکت به دنبال ادامه همکاری باشرکت دولتی نفتی ونزوئلا است.
    سچین گفت:همان گونه که بارها تکرار کرده ام ما هرگز ونزوئلا را ترک نخواهیم کرد. ما با ونزوئلا همکاری خواهیم داشت و این همکاری ها را افزایش می دهیم.
    ونزوئلا بزرگتری ذخایر هیدروکربنی جهان را در اختیار دارد به همین دلیل هر شرکت نفتی باید مشتاق به همکاری های امور انرژی با کاراکاس باشد.
    طی دوره 15ساله همکاری ها میان ونزوئلا و روسیه، بیش از 260 توافق نامه در حوزه هایی همچون پزشکی، گردشگری، کشاورزی، استخراج معادن و امور انرژی امضا شده است.
    نیکولاس مادورو اخیرا در سفر به روسیه با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری این کشور دیدار و از مسکو به دلیل حمایت از کاراکاس در شرایط سخت قدردانی کرد.
    ونزوئلا ماههاست به دلیل کمبود مواد غذایی، دارو و تورم بسیار بالا با مشکلات اقتصادی و اجتماعی جدی روبرو بوده است.

    برچسب ها