عصر خودرو

سلطانی نژاد تشریح کرد؛

توسعه استانداردسازی کالاها از طریق بورس کالای ایران

عصر بازار- مدیر عامل بورس کالای ایران گفت: کالاهای مورد معامله در بورس کالا از استاندارد کافی برخوردار بوده و تمامی افراد نسبت به قیمت و استاندارد محصولات مورد عرضه، اطمینان کافی دارند.

توسعه استانداردسازی کالاها از طریق بورس کالای ایران
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل ازسنا، حامد سلطانی نژاد در رابطه با ظرفیت بورس کالا در استاندارد سازی کالاها اظهار کرد: اجناس مورد معامله در بورس کالا از کیفیت و استاندارد های بالایی برخوردار هستند و در کنار اهمیت دهی به کیفیت محصولات، قیمت آنها هم کمی در مقایسه با بازار آزاد بیشتر است.

    وی در ادامه افزود: کالاهایی که در تالار اصلی بورس کالای ایران مورد معامله قرار می‌گیرند از استاندارد کافی برخوردار بوده و تمامی افراد نسبت به قیمت و استاندارد محصولات مورد عرضه اطمینان کافی دارند، بنابراین معامله‌ها شفاف بوده و همین موضوع دلیلی بر گسترش کالاهای استاندارد در بورس کالا شده است.

    وی تصریح کرد: بورس کالا اجناس مورد معامله را از نظر سلامت و قیمت تضمین می‌کند، زیرا تمامی فاکتورهای مربوط به ارائه محصول حساب شده و شفاف است و این بورس تبدیل به مکانی امن برای خرید محصولات با کیفیت تبدیل شده است.

    مدیرعامل بورس کالای ایران با بیان اینکه گاهی در محصولات غذایی از نام ارگانیک سواستفاده می شود، افزود: سودجویان برای اینکه بتوانند محصولات خود را با قیمتی گران تر به فروش برسانند، از این نام بهره می برند، اما زمانیکه اجناس در ویترین بورس کالا قرار می گیرند؛ خریداران، فروشندگان و مراحل کشف قیمت مشخص می شود تا همگان به اطلاعات و نحو معاملات دسترسی پیدا کنند.

    وی بیان کرد: بورس کالا موجب شده تا فعالان اقتصادی در  تولیدهای خود و خرید کالاهای واسطه ایی با بهره بری از اطلاعات صحیح و شفاف، تصمیم درستی را اتخاذ کنند و فرآیند کسب و کار و میزان سودآوری مشخصی را در آینده تجارتِ مجموعه خود ترسیم کنند.

    سلطانی نژاد با اشاره به هدف بورس کالا به توسعه استاندارد سازی اجناس، اذعان کرد: اگر خواهان توسعه اجناس استاندارد هستیم، باید فضای تجارتی استانداردی هم برای آن فراهم آورده و معیار مشخصی برای برتری دادن میان محصولات با کیفیت و بی کیفیت قائل شویم.

    وی یادآور شد: زمانیکه انتخاب کالای با کیفیت همراه با قیمتی منطقی در فضای شفاف پیوند بخورد؛ می توانیم اجناس مرغوب و استاندارد را در سطح وسیع تری گسترش دهیم.

    سلطانی نژاد با بیان اینکه اجناس با کیفیت بورس کالا حدود 5.6 درصد GDP کل کشور است، گفت: بیش از 90 الی 95 درصد اجناس مبادله ای بورس کالا در بازار اصلی معامله می شود و به همین سبب حدود 5.6 درصد GDP )تولید نا خالص داخلی) کل کشور را تشکیل می دهد.

    سلطانی نژاد در خاتمه  گفت: ایجاد بازار شفافی برای اجناسی که نقش زیادی در زندگی افراد دارند، هدف اصلی راه اندازی بازارهای فرعی برای مقدار اندک محصولاتی بوده که از کیفیت چندانی برخوردار نیستند.

    برچسب ها