عصر خودرو

دلایل رشد این روزهای شاخص بورس تشریح شد

عصر بازار- یک کارشناس بازار سرمایه با تشریح دلایل رشد این روزهای شاخص بورس گفت: این روزها دیگر از وقوع رفتارهای هیجانی در بورس خبری نیست و در جریان معاملات بازار سهام کمتر مشاهده می‌شود که یک نماد معاملاتی بدون دلیل بنیادی مثبت شود.

دلایل رشد این روزهای شاخص بورس تشریح شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم, علی محمدپور با اشاره به رکوردشکنی‌های پیاپی این روزهای شاخص بورس گفت: بخش عمده این رکوردشکنی تحت تاثیرپذیری نمادهای معاملاتی‌ای است که از رشد قیمت دلار، افزایش قیمت جهانی نفت و همچنین رشد قیمت جهانی کالاها، افزایش قیمت سهام را تجربه می‌کنند.

    این کارشناس بازار سرمایه در پاسخ به این پرسش که چرا همزمان با رشد شاخص بورس، شاهد افزایش قیمت در تمامی نمادها نیستیم اذعان داشت: بخشی از پاسخ این پرسش تاثیرپذیری نمادهای معاملاتی بسته به دلایل رشد قیمت آنهاست، بنابراین در صورتی که گروه یا نمادی از افزایش قیمت دلار، یا نفت و یا کالاهای جهانی تاثیر مثبت نپذیرد، دلیل ندارد که این نماد با افزایش قیمت همراه باشد.

    وی اضافه کرد: از سوی دیگر در سالهای گذشته زمانی که بنا به دلایلی، عاملی باعث رشد شاخص بورس می‌شد یا گروه و صنعتی در بورس با افزایش قیمت همراه می‌شد کلیت بازار نیز با آن همراه می‌گردید و بدون دلیل بنیادی همه نمادها مثبت و گاها با صف خرید همراه می‌شدند، اما این روزها دیگر شاهد این اتفاق در بازار سهام نیستیم.

    این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: به همین دلیل این روزها دیگر از وقوع رفتارهای هیجانی در بورس خبری نیست و در جریان معاملات بازار سهام کمتر مشاهده می‌شود که یک نماد معاملاتی بدون دلیل بنیادی مثبت شود که می‌توان از این موضوع به عنوان نکته مثبت معاملات این روزهای بازار سرمایه یاد کرد.

    وی گفت: البته نباید فراموش کرد که جو روانی مثبت ناشی از مولفه‌های گوناگون و نیز ورود نقدینگی جدید با تالار شیشه‌ای همواره نکته مثبتی هست که می‌تواند در بهبود وضعیت کلیت بازار و نیز نمادهای معاملاتی اثرگذار باشد.

    این کارشناس بازار سرمایه اضافه کرد: در مجموع در حالی این روزها به دلایل مختلف و همچنین رکود حاکم بر سایر بازارها از جمله مسکن و خودرو و نیز کاهش نرخ سود سپرده بانکی، نقدینگی میل به آمدن به بازار سهام را دارد که باید اطلاع رسانی و فرهنگ سازی خوبی در این زمینه توسط متولیان بازار سرمایه صورت گیرد.

    وی افزود: از سوی دیگر دست اندرکاران و تصمیم گیران بازار سهام باید تلاش کنند با اقداماتی همچون عرضه‌های اولیه از فرصت ورود نقدینگی جدید به بورس برای توسعه بازار سهام و نیز افزایش حجم و تعداد شرکتهای حاضر در این بازار استفاده کنند.

    برچسب ها