عصر خودرو

رییس پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی؛

مشکل نقل و انتقال پول پتروشیمی‌ها مقطعی و قابل حل است

عصر بازار- رییس پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی گفت: مشکل نقل و انتقال پول پتروشیمی ها مقطعی و قابل حل است.

مشکل نقل و انتقال پول پتروشیمی‌ها مقطعی و قابل حل است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا، علی‌ دیواندری درباره مشکل به وجود آمده برای برخی از پتروشیمی ها در زمینه دریافت پول فروش محصولات خود به چین، اظهارداشت: فروش‌ محصولات پتروشیمی سخت‌تر از فروش نفت نیست؛ در حال حاضر در حوزه فروش نفت مشکل جدی وجود ندارد و در بخش پتروشیمی نیز مشکلات مقطعی ممکن است به وجود بیاید اما قابل حل است.

    رییس پژوهشکده پولی و بانکی گفت: نظام بانکی ما با معضلاتی اساسی مواجه بود اما مسئولان نظام بانکی همت کردند تا اصلاحات بنیادی در نظام بانکی صورت بگیرد.

    وی درباره اصلاحات در نظام بانکی اظهارداشت: مسلما نظام بانکی ما به اصلاحات نیازمند است. نظام بانکی ما با معضلاتی اساسی مواجه بود اما مسئولان نظام بانکی همت کردند تا اصلاحات بنیادی در نظام بانکی صورت بگیرد.

    رییس پژوهشکده پولی و بانکی افزود: بر این اساس طرح‌های مختلفی به منظور افزایش بهره وری، درآمدزایی و کاستن هزینه‌ها در بانک مرکزی بررسی شده است و اجرای آن در دستور کار بانک مرکزی و وزارت اقتصاد قرار دارد.

    دیواندری خاطر نشان کرد: طبیعتا از ابزارهای گوناگونی در این زمینه‌ استفاده می‌شود که بتوان اصلاحات ساختاری در نظام بانکی را انجام داد تا بهره وری و کارآیی کسب و کار در حوزه بانکی را بهبود پیدا کند.

    وی در خصوص گسترش‌ روابط ایران با بانک‌های اروپایی که در آمریکا شعبه‌ای ندارند، گفت: ارتباطات نظام بانکی ما با نظام بانکی بین‌المللی در حال گسترش است و روابط کارگزاری بانک‌های اروپایی علاقه‌مند به همکاری گسترش یافته است.

    دیواندری خاطرنشان‌کرد: هم اکنون نقل‌ و انتقال وجوه، حواله‌ها و ال‌سی‌ها در حال انجام است و اما تعدادی از بانک‌های بزرگ اروپایی که دارای منافع بین‌المللی هستند با احتیاط‌ بیشتری با بانک‌های ما روبرو می‌شوند.

    وی با بیان اینکه این دوره در حال سپری شدن است، افزود: این دوره به تدریج سپری می‌شود. البته بانک‌ها در روابط بین‌الملل می‌دانند که مشکل بانک‌های ایرانی، مشکل اقتصادی نیست زیرا بانک‌های ایرانی بانک‌های خوش حسابی و خوش‌نامی هستند.

    رییس پژوهشکده پولی و بانکی ادامه داد: بانک‌های بین‌المللی به دلیل فشارهای سیاسی و بین‌المللی به ناچار به صورت تدریجی با بانک‌های ایرانی ارتباط برقرار می‌کنند.

    برچسب ها