عصر خودرو

چشم انداز گسترش تعاملات بانکی ایران و قطر

عصر بازار- رییس کانون بانک های خصوصی به همراه نمایندگان بانک های پاسارگاد، پارسیان و سامان در بانک مرکزی قطر حاضر و با شیخ عبدالله بن سعود آل ثانی رییس کل و مدیران ارشد بانک مرکزی قطر ملاقات کردند.

چشم انداز گسترش تعاملات بانکی ایران و قطر
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا، در این دیدار که در روز چهارشنبه هفته گذشته انجام شد، شیخ عبداله بن سعود آل ثانی ضمن خوشامدگویی به هیات بانکی ایران، با بیان اینکه چشم انداز روشن همکاری بانک های قطر با بانک های ایرانی در پیش رو است، اظهارداشت: بانک های قطری تلاش خواهند کرد تا موانع موجود برای همکاری های متقابل را هر چه سریع تر برطرف نمایند. 

    در ادامه، کورش پرویزیان ضمن تشکر از شیخ عبداله بن سعود آل ثانی به واسطه میزبانی ایشان و برگزاری نشست گفت: چند بانک خصوصی ایران به تازگی روابط کارگزاری با بانک قطر الوطنی را ایجاد و حساب های خود را افتتاح نموده اند و آمادگی ارایه خدمات مورد نیاز تجار ایرانی و قطری را دارند.

    همچنین دراین نشست حل مشکلات موجود در تعاملات بین دو کشور به دستور شیخ عبداله خطاب به حشام معاون نظارتی بانک مرکزی این کشور در دستور کار معاون نظارتی بانک مرکزی قطر قرار گرفت.

    در نشست جداگانه ای در همان روز چهارشنبه با حضور معاون نظارتی بانک مرکزی قطر و نمایندگان بانک های قطر الوطنی، الخیجی و الریان و همچنین رییس کانون بانک های خصوصی ایران به همراه نمایندگان بانک های خصوصی ایران تشکیل و در این جلسه ارتقای سطح مبادلات بانکی دو کشور و برطرف کردن محدودیت های موجود مورد تاکید قرار گرفت.

    همچنین در این نشست پیشنهاد انجام مبادلات بین دو کشور با ارزهای منطقه ای به جای ارزهای دیگر مانند یورو مطرح و مورد استقبال شرکت کنندگان قرار گرفت. در خاتمه دو طرف ضمن اعلام آمادگی جهت پیگیری نکات و پیشنهادات ارایه شده اظهار امیدواری کردند که روابط فی مابین را در مدت زمان کوتاه برای توسعه فعالیت های تجاری و تسهیل صادرات و واردات دو کشور و نیز امکان صادرات مجدد به سطح مطلوب افزایش دهند.

    برچسب ها