عصر خودرو

رونمایی نصف و نیمه از سامانه جدید معاملات در بورس

عصر بازار- بر اساس اعلان قبلی شرکت بورس در حالی قرار بود از امروز معاملات در بازار سهام با سامانه جدید انجام شود، که در روز نخست رونمایی از این سامانه، برخی آمار و ارقام نمایش داده شده قطعی نبود و با خطا همراه بود.

رونمایی نصف و نیمه از سامانه جدید معاملات در بورس
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم ،بحث اختلال در سیستم یا سامانه معاملاتی بویژه در زمانی که حجم تقاضا یا عرضه سهام در بازار سرمایه(از جمله در زمان عرضه‌های اولیه) افزایش پیدا کرده، همواره مطرح بوده است و هست، که این عامل سرانجام منجر شد تا متولیان امر به دل کندن از سامانه قبلی و فراهم آوردن شرایط دادوستد سهام با سامانه جدید اقدام کنند.

    از این رو از چند روز پیش مدیریت عملیات بازار شرکت بورس با پیغام‌های مکرر اعلام کرد با توجه به عملیاتی شدن نسخه به روزرسانی شده سامانه معاملات از روز شنبه(25 آذرماه) ضروری است تمامی سفارشات مشتریان در سامانه معاملات حداکثر تا ساعت 14:30 چهارشنبه(22 آذرماه) از سامانه معاملات حذف شوند. ضمن این که اگر معامله‌گران آنلاین و کارگزاران تا ساعت 14:30 روز چهارشنبه اقدام به حذف سفارش‌های فعال نکنند وجوه معامله گران آنلاین بلوکه خواهد شد.

    بر این اساس معامله‌گران از صبح امروز همزمان با رونمایی از سامانه جدید معاملاتی، شاهد آمار و ارقام متفاوتی در سامانه اطلاع رسانی جدید و نیز صفحه مربوط به اطلاعات خود در معاملات آنلاین بودند.

    به همین دلیل مدیریت عملیات بازار شرکت بورس پیش از ظهر امروز با صدور اطلاعیه‌ای تحت عنوان "اطلاعیه در خصوص نمایش شاخص‌های بورس" اعلام کرد به اطلاع کلیه فعالان بازار می‌رساند با توجه به اختلال بوجود آمده در سامانه محاسبه شاخص و بروزرسانی آن، اطلاعات مرتبط با کلیه شاخص ها به زودی منتشر خواهد شد.

    گفتنی است سامانه بروز شده از نظر شکلی هیچ فرقی با سامانه فعلی ندارد و استفاده کنندگان تفاوتی را احساس و مشاهده نخواهند کرد، اما قرار است بر پایه آن مشکلاتی مانند "هنگ" کردن سامانه و وجود خطا در جریان دادوستدهای بازار سهام به حداقل ممکن رسیده و در حد صفر شود.

     

    برچسب ها