عصر خودرو

سرمایه‌گذاری ۲۰۰ میلیون دلاری BP در انرژی خورشیدی

عصر بازار- شرکت BP با دنبال کردن شل و توتال که اخیرا در بخش منابع تجدیدپذیر بسیار فعال بوده‌اند، خرید ۴۳ درصد سهم در شرکت انرژی خورشیدی "لایت هاوس" به مبلغ ۲۰۰ میلیون دلار را اعلام کرد.

سرمایه‌گذاری ۲۰۰ میلیون دلاری BP در انرژی خورشیدی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا ، ایسنا، "لایت هاوس" بزرگترین شرکت نیروی خورشیدی مولد برق در اروپاست و سرمایه‌گذاری BP برای تامین مالی توسعه بین‌المللی این شرکت مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

    پیش‌بینی شده است که نیروی خورشیدی تا سال 2035 یک سوم از نیروی تجدیدپذیر جهانی و یک دهم از کل نیرو تا آن سال را تولید خواهد کرد بنابراین برای BP منطقی به نظر می‌رسد که وارد عرصه خورشیدی شود و خورشیدی را به سرمایه‌گذاری خود در نیروی بادی، سوخت‌های زیستی و نیروی زیستی اضافه کند.

    شرکت "لایت هاوس" در مدت هفت سالی که از عمر این شرکت می‌گذرد، پروژه‌های خورشیدی به ظرفیت 1.3 گیگاوات را اجرا کرده و دو گیگاوات از چنین پروژه‌هایی را از طریق قراردادهای بلندمدت مدیریت کرده است. طبق اعلام دو شرکت، پس از سرمایه‌گذاری اخیر BP، این شرکت سازنده پروژه خورشیدی در موقعیت بهتری برای پاسخ به تقاضای جهانی رو به رشد برای پروژه‌های خورشیدی در مقیاس تولید برق قرار دارد.

    اخیرا اخبار تجدیدپذیر زیادی از سوی غول‌های نفتی وجود داشته است. شل بزرگترین شبکه شارژ خودروهای برقی اروپا را خریداری و اعلام کرده که سرمایه‌گذاری سالانه خود در انرژی پاک را تا سال 2020 از یک میلیارد به دو میلیارد دلار آمریکا افزایش خواهد داد.

    توتال در سپتامبر از دو خرید خبر داد که یکی شرکت نیروی خورشیدی و بادی EREN RE و دیگری فراهم کنندگان راه‌کارهای بهره‌وری انرژی بود. این شرکت همچنین سرگرم کار روی هوش مصنوعی برای استفاده در اکتشاف و تولید است.

    بر اساس گزارش اویل پرایس، حتی اکسون که برای امتناع از تایید تغییرات آب و هوایی و نقش صنعت انرژی در آن شناخته بود، تحت فشار سهامدارانش تسلیم شده و با اذعان به تغییرات آب و هوایی اعلام کرد درباره ریسک‌های سیاست‌های تغییرات آب و هوایی بر کسب و کار این شرکت گزارش خواهد داد. در این بین، این شرکت روی سوخت‌های زیستی کار خواهد بود که احتمالا برای شروع در بخش تجدیدپذیر برای یک شرکت نفتی منطقی به نظر می‌رسد.

    برچسب ها