عصر خودرو

نگاهی به بازارهای جهانی؛

بازار بیلت در چه حال است؟

عصر بازار- نگاهی به وضعیت بازار بیلت نشان می دهد که میزان واردات بیلت کره جنوبی بین ماه های ژانویه تا نوامبر کاهش پیدا کرده است این در حالی است که بازار بیلت سی آی اس در رونق است.

بازار بیلت در چه حال است؟
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۵:۰۰

    نگاهی به بازار واردات بیلت کره جنوبی

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از بورس کالای ایران, کره جنوبی که یکی از وارد کننده های بزرگ بیلت در سطح جهان است در ماه نوامبر 120 هزار تن بیلت وارد کرده است که نسبتا مشابه دو ماه قبل آن بود. در ماه فوق ژاپن با صادرات 110 هزار تن معادل 91.67 درصد بازار واردات بیلت کره جنوبی را در دست داشت.

    بین ژانویه تا نوامبر نیز کره جنوبی 1.98 میلیون تن بیلت وارد کرد که 25.56 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افت داشت. میزان واردات نوامبر نیز نسبت به سال گذشته حدود 48 درصد افت داشته است.

    بازار بیلت سی آی اس در رونق

    قیمت بیلت صادراتی سی آی اس هفته گذشته بالاتر رفت و برخی مشتریان افزایش قیمت ها را پذیرفته اند. حال فروشنده ها به دنبال افزایش قیمت بیشترند و خریداران محتاط تر شده اند.

    اغلب معاملات در 505 تا 510 دلار هر تن فوب نهایی شدند و در مواردی به 515 دلار هم رسیدند. از اوایل دسامبر تاکنون قیمت 10 تا 15 دلار رشد داشته است. قیمت پیشنهادی جدید کارخانه ها به 515 تا 520 دلار هر تن فوب رسیده است که برای حمل فوریه است.

    در بازار آسیا نیز بیلت سی آی اس 510 تا 515 دلار هر تن فوب در خاور دور معامله شده است. هفته گذشته قیمت 500 دلار هر تن فوب بود.

    برچسب ها