عصر خودرو

کارمزد ۵۹ تومانی بانک ها در ازای ۱۰ هزار تومان تراکنش قبض و خرید

عصر بازار- بانک های صادرکننده در آبان ماه سال جاری به ازای هر ۱۰ هزار تومان تراکنش پرداخت قبض و خرید شارژ حدود ۵۹ تومان کارمزد پرداختند که این رقم نسبت به مهرماه با ۱۴.۲۹ درصد رشد مواجه شد.

کارمزد ۵۹ تومانی بانک ها در ازای ۱۰ هزار تومان تراکنش قبض و خرید
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۹:۰۰

    به گزارش‌ پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایلنا, بر اساس ابلاغیه بانک مرکزی مبنی بر تعیین کارمزد  ارائه خدمات پرداخت، تنها کارمزدی که توسط با بانک صادرکننده به تراکنشهای کارتی تعلق می‌گیرد برای تراکنش های پرداخت قبض و خرید شارژ تعریف شده است.

    بر اساس این گزارش در جدول زیر به محاسبه شاخص میزان کارمزد پرداخت شده از سوی بانک های صادرکننده به ازای هر 100 هزار ریال تراکنش پرداخت قبض و خرید شارژ پرداخته‌ایم.

    مبلغ کارمزد پرداختی بانک های صادرکننده به ازای هر 100 هزار ریال تراکنش پرداخت و خرید شارژ

    اطلاعات جدول فوق بیانگر این است که در کل بانک های صادر کننده درآبان ماه با 14.29 درصد رشد به نسبت مهرماه به ازای هر 100 هزار ریال تراکنش پرداخت قبوض و خرید شارژ مبلغ 588.41 ریال کارمزد پرداخت کرده اند که در این بین در آبان 96، بانک صنعت و معدن با 35.75 ریال و 20.32 درصد کاهش نرخ رشد به نسبت ماه گذشته پایین ترین مبلغ کارمزد وبانک حکمت ایرانیان با مبلغ 1582.31 ریال و 1.43 درصد افزایش نرخ رشد به نسبت مهرماه بیشترین مبلغ کارمزد را برای هر صد هزار ریال تراکنش پرداخت قبض و خرید شارژ در شبکه بانکی را رقم زدند.

    با توجه به این که مهمترین عامل در پرداخت کارمزد تراکنش های پرداخت قبض و خرید شارژ، تنها تعداد تراکنش ها هستند می توان گفت که بانک هایی که نسبت کمتری کارمزد به ازای هر 100 هزار ریال تراکنش پرداخته اند به طور متوسط مبلغ بالاتری به ازای هر تراکنش به نسبت سایر بانک‌ها را تجربه کرده‌اند به عبارت دیگر مبلغ تراکنش های بیشتری به ازای تعداد تراکنش های مشابه با سایر بانک ها، از دارندگان کارت های صادر شده از سوی بانک‌شان دریافت کرده‌اند.

    برچسب ها