عصر خودرو

مدیرعامل سازمان بنادر خبر داد؛

پرداخت وام بدون بهره به خریداران کشتی‌های تجاری

عصر بازار- مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد که این سازمان به خریداران کشتی‌های تجاری وام بدون بهره پرداخت خواهد کرد.

پرداخت وام بدون بهره به خریداران کشتی‌های تجاری
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، محمد راستاد اظهار کرد: در جریان بازدید از دانشگاه علوم دریایی چابهار مشخص شد که دانشجویان رشته علوم دریایی نیاز به حمایت‌های جدی برای حضور در عرصه‌های عملی دارند و از این‌رو سازمان بنادر در هیات عامل خود تصویب کرد که شرکت‌های حمل و نقل بخش خصوصی برای خرید کشتی‌های تجاری وام بدون بهره دریافت کنند.

    به گفته وی، این سازمان در ایفای نقش محوری و زمینه‌سازی تمهیدات قانونی و اجرایی برای کارورزی دانشجویان رشته علوم دریایی آمادگی دارد و حتی در این زمینه سهمیه نظام وظیفه برای دانشجویان این رشته‌ها در دانشگاه چابهار برای بورسیه در شرکت کشتیرانی و شرکت ملی نفت‌کش اخذ شده است.

    معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که این شرکت‌ها باید از ظرفیت‌های مراکز آموزشی نهایت استفاده را ببرند، اظهار کرد: با بورسیه کردن دانشجویان این رشته‌ها انگیزه لازم برای ادامه‌ فعالیت و توسعه این موضوعات آموزشی به وجود می‌آید و سازمان بنادر نیز با پرداخت وام بدون بهره از محل وجوه اداره شده خود به این مساله کمک خواهد کرد.

    راستاد درباره‌ مراحل اخذ این وام‌های جدید نیز توضیح داد: بخش‌های خصوصی متقاضی فعالیت در حمل و نقل دریایی می‌توانند از وجوه اداره شده این سازمان برای خرید شناور وام بدون بهره بگیرند و با استفاده از توان نیروهای آموزش یافته فعالیت خود را توسعه دهند.

    برچسب ها