عصر خودرو

آژانس بین المللی انرژی:

تولید نفت آمریکا می رود تا بازارها را دوباره دچار مازاد کند

عصر بازار- آژانس بین المللی انرژی اعلام کرد، تولید نفت آمریکا که اکنون تقریبا به سطح تولید بزرگ ترین تولیدکنندگان جهان یعنی روسیه و عربستان رسیده است، ممکن است بازارهای نفت جهان را در اواسط سال ۲۰۱۸ (اوایل سال ۱۳۹۷) دوباره دچار مازاد عرضه کند.

تولید نفت آمریکا می رود تا بازارها را دوباره دچار مازاد کند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا ، تولید نفت شیل آمریکا که از اواسط سال 2016 (اوایل سال 1395) 16 درصد افزایش یافته و به 9 میلیون و 780 هزار میلیون بشکه در روز رسیده، سیاست کاهش تولید سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) را تا حدودی خنثی کرده است.
    شمار دکل های فعال حفاری آمریکا در هفته گذشته با چهار واحد کاهش به 747 دکل رسید اما با این حال تعداد آنها هنوز بسیار بالاتر از مدت مشابه سال گذشته که 510 دکل فعال بود، است.
    شمار دکل های فعال، شاخص سطح تولید نفت در آینده است.
    همچنین بنا به اعلام رویترز، قیمت های نفت دیروز (جمعه) همه در یک جهت تغییر نکردند، زیرا در حالی که تداوم تعطیلی خط لوله فورتیز دریای شمال از افزایش سطح قیمت ها حمایت کرد، افزایش تولید نفت شیل آمریکا و کاهش تقاضای بنزین در برابر صعود قیمت ها مقاومت ایجاد کرد.
    قیمت نفت خام برنت دریای شمال عصر دیروز در پایان معاملات بازار لندن با 0.1 درصد کاهش به 63 دلار و 23 سنت رسید، در حالی که هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا در بازار نایمکس این کشور با 26 سنت افزایش به قیمت 57 دلار و 30 سنت معامله شد.
    بهای نفت خام پایه آمریکا در تاریخ 24 نوامبر (سوم آذر) با رسیدن به سطح 59 دلار و پنج سنت در هر بشکه، رکورد زد و بالاترین سطح خود در 2 سال گذشته را تجربه کرد.
    قیمت نفت های پایه اروپا و آمریکا هفته گذشته به ترتیب 0.3 و 0.1 درصد کاهش پیدا کردند.
    «جان کیلدوف» از شرکای صندوق تامین مالی اگن کپیتال در نیویورک گفت: به یقین قیمت نفت تاحدی تحت فشار است. تقاضای بنزین کمتر از سطح معمول آن در این ایام که تعطیلی است، می باشد و عرضه نفت نیز به طور ثابت در حال افزایش است.
    قیمت آتی بنزین هفته گذشته در بازار نیویورک 3.5 درصد ارزانتر شد.
    بنا به اعلام کمیسیون معاملات آتی کالای آمریکا، صندوق های سرمایه گذاری(یا تامین مالی) خرید اوراق بهادار نفتی خود را در هفته منتهی به 12 دسامبر (21 آذر) کاهش داده و برای دومین هفته متوالی از میزان این دارایی در سبد دارایی های خود کاستند.
    صندوق های سرمایه گذاری در نیویورک و لندن نیز در هفته منتهی به 12 دسامبر از میزان خرید قراردادهای آتی و آبشن نفت خود روی هم هفت هزار و 542 واحد کاستند و آن را به 435 هزار و 200 قرارداد رساندند، شاخصی که نشان می دهد احتمال افزایش قیمت های نفت در آینده کاهش یافته است.

    گفتنی است ؛ ( آپشن) اوراق بهاداری است که به موجب آن فروشنده متعهد می شود در صورت درخواست خریدار، تعداد مشخصی از دارایی موضوع قرارداد را به قیمت اعمال ، معامله کند.
    قرارداد آتی یا معاملات آتی (Futures ) توافق نامه‌ای است قانونی، دارای حد و مرز معین و برای خرید یا فروش یک کالا یا ابزار مالی، برای زمانی در آینده با قیمتی توافق شده هنگام امضای قرارداد.

    برچسب ها