عصر خودرو

پول خود را بیت‌کوین بر باد ندهید!

عصر بازار- یک مقام ارشد انگلیسی در هشداری به مردم و کاربران اعلام کرده است که با سرمایه‌گذاری و خرید و فروش به ارز دیجیتالی بیت کوین ممکن است همه پولشان را از دست بدهند.

پول خود را بیت‌کوین بر باد ندهید!
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، زمانی ارزش ارزهای دیجیتالی و مجازی همانند بیت‌کوین کمتر از یک دلار بود و اکنون تا مرز 18 هزار دلار هم رسیده است. در واقع، فناوری بیت‌کوین‌ که یک پول رمزنگاری شده است، این امکان را به کاربران می‌دهد که بدون نیاز به هیچ بانکی مبادلات مالی خود را انجام می‌دهند و همچنین هویت طرفیت معامله نیز ناشناس باقی می ماند.

    بیت کوین یک ارز دیجیتالی رمزنگاری شده است که باید توسط سیستم های رایانه و با استفاده از الگوریتم های پیشرفته ای استخراج یا ماینینگ شود.

    بسیاری از کشورهای جهان از جمله کشورهای اروپایی در تلاش هستند تا این پول بی افسار را کنترل کرده و معاملات با آن را تا حد امکان محدود کنند چرا که آنها بر این باورند بیت کوین به تجارتهای غیر قانونی و غیر مجاز همچون تجارت اسلحه، تجهیزات تروریستی، قاچاق دارو و مواد مخدر دامن زده و به علت آنکه مقامات قضایی و پلیس نمی توانند طرفیتن معامله را شناسایی و ردگیری کنند، باعث سهولت آن می شود.

    بیت‌کوین طی سال جاری، پس از افزایش تقاضاهای سازمان‌دهی شده برای استفاده از ارزهای رمزگذاری شده و توسعه مصرف اصلی و مالی از آن، بیش از 900 درصد افزایش قیمت داشته است. طی سال‌های اخیر، ارز مجازی بیت‌کوین توانسته است ارزش بسیار بالایی را برای خود ثبت کند و در آخرین مبادلات بازار جهانی، بیت‌کوین با رسیدن به رقم 18 هزار دلار رکورد جدیدی را ثبت کند.

    این در حالیست که بسیاری از تحلیلگران بازار بر این باورند که این افزایش بی رویه و بی سابقه ارزهای دیجیتالی رمزنگاری شده همچون بیت کوین کاملا موقتی و زودگذر خواهند بود و رشد ارزش ناگهانی بیت کوین هم حبابی بوده و همچون حباب هم به زودی خواهد ترکید.

    آندرو بیلی – یکی از مقامات ارشد مالی در انگلستان – به مردم و کاربران در تمامی کشورها بویژه انگلستان هشدار می دهد که سرمایه گذاری و خرید و فروش به بیت کوین ریسک بزرگی به شمار می رود و این احتمال وجود دارد که تمامی دارایی ها و پول هایی که  کسب کرده اند، یک شبه بر باد برود.

    وی همچنین معتقد است که حتی نامگذاری کلمه "ارز" برای بیت کوین هم نادرست بوده است چراکه اصلا بیت کوین یک ارز نیست بلکه تنها یک کالا یا دارایی است که ارزش آن می تواند کم یا زیاد شود.

    وی خاطر نشان می کند که بیت کوین یک کالا یا دارایی معمولی نیست بلکه ویژگی های عجیب و غریبی دارد چراکه عرضه آن ثابت است و زیاد نمی شود اما تقاضا برای آن بیشتر و بیشتر می شود.

    وی در مصاحبه ای با بخش خبری نیوزنایت، در آخر بعنوان یک هشدار کاملا جدی به مردم و کاربران اعلام می کند که با سرمایه گذاری و خرید و فروش به بیت کوین باید آماده از دست دادن پول های خود باشند و با علم به این مساله، اقدام به تجارت با بیت کوین کنند.

    برچسب ها