عصر خودرو

عضو کمیسیون برنامه مجلس مطرح کرد؛

لزوم بازنگری در روش دولت برای حذف یارانه پردرآمدها

عصر بازار- عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: روش دولت در حذف یارانه‌ نقدی پردرآمدها نیازمند بازنگری است.

لزوم بازنگری در روش دولت برای حذف یارانه پردرآمدها
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا, سیدمهدی فرشادان، شیوه دولت در حذف یارانه پردرآمدها طبق لایحه بودجه سال 97 را منطقی ندانست و اظهار داشت: دولت اقدام شجاعانه‌ای در حذف یارانه پردرآمدها که حدود 30 میلیون نفر را شامل می‌شوند در لایحه بودجه سال 97 انجام  داده، اما معتقدم روش دولت در این زمینه منطقی نیست.

    عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در ادامه، روش دولت در حذف یارانه‌ نقدی پردرآمدها را نیازمند بازنگری دانست و تأکید کرد: باید بازنگری جدی بر روش دولت در حذف یارانه 30 میلیون ایرانی صورت گیرد؛ این روش کارشناسی شده نیست و باید بیشتر مورد بررسی قرار گیرد.

    نماینده مردم سنندج در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه پرداخت یارانه نقدی به همه افراد جامعه به نفع اقتصاد کشور نیست، گفت: مجلس در لایحه بودجه 96 نیز دولت را مکلف به حذف یارانه پردرآمدها کرده بود، اما این کار باید تدریجی صورت گیرد و طوری باشد که تولید و اشتغال نیز رونق پیدا کرده و درآمدهای هدفمندی یارانه‌ها نیز در این بخش‌ها هزینه شود.

    فرشادان اضافه کرد: مجلس با حذف یارانه نقدی افراد پردرآمد مخالف نیست، اما این مشروط به این است که منابع حاصل از آن در محل مناسب، یعنی در بخش تولید هزینه شده و برنامه‌ای برای افزایش یارانه کم‌درآمدها پیش‌بینی شده باشد.

    عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: کمیسیون تلفیق باید توجه ویژه‌ای به موضوع حذف یارانه پردرآمدها داشته باشد؛ اگر قرار است یارانه پردرآمدها را حذف کنیم، باید کار کارشناسی دقیقی روی آن صورت گیرد.

    برچسب ها