عصر خودرو

قدرت مالی شرکت بازرگانی پتروشیمی به حل مشکلات صنایع پایین دستی کمک می کند

عصر بازار: در روز ۱۹ آبان ماه سال جاری ، اطلاعیه ایی در سایت شرکت بازرگانی پتروشیمی قرار گرفت که حاکی از آن بود که این شرکت با توجه به هماهنگی انجام شده با سازمان صنعت ، معدن وتجارت، امکان خرید محصولات در بورس کالا برای متقاضیان فراهم نموده است.

قدرت مالی شرکت بازرگانی پتروشیمی به حل مشکلات صنایع پایین دستی کمک می کند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار»، در این رابطه امین شکرریز ، در گفت و گو با بازار امروز گفت: با توجه به موافقت وزارت صنعت ، معدن و تجارت در خصوص خرید از طریق بورس کالا توسط شرکت بازرگانی پتروشیمی به نظر می رسد این امر نشانه خوبی است در خصوص موافقت این وزارت خانه به حضور محصولات پتروشیمی در بورس کالا همچنین با توجه به دانش و تخصص چندین ساله شرکت بازرگانی پتروشیمی در معاملات ، با حضور این شرکت بازرگانی به عنوان یکی از فعالین می توان از این تخصص و دانش جهت هر چه بهره ورتر شدن بازار استفاده نمود.
    مورد بعدی که قابل توجه بوده با توجه به توانایی ها و قدرت مالی شرکت بازرگانی پتروشیمی می توان در صدد حل برخی از مشکلات صنایع پایین دستی در ارتباط با تامین مالی جهت خرید محصولات متقاضیان از طریق بورس کالا مفید و موثر واقع گردد. از مواردی که در بورس ها حائز اهمیت بوده کشف نرخ می باشد که در حال حاضرکشف نرخ برخی از محصولات بهگونه ایی بوده که تقاضاهای خرد در کنار تقاضاهای عمده قرار گرفتخ که این امر سبب گردید تا کشف نرخ مخدوش گردد که با حضور چنین شرکتهایی که امکان تجمیع تقاضاهای خرد را بوجود می آورند می توان این دغدغه را نیز برطرف نمود .همچنین به دلیل ظرفیت کم برخی از متقاضیان، به تنهایی قادر به خرید از طریق بورس کالا نموده و با تجمیع تقاضای آنها توسط یک نهاد امر نیز مویثر می گردد.
    با وجود برخی از ابزارهای نوین مالی در حوزه بورس کالا مانند صندوق های کالایی ، راه اندازیاین ابزارها نیازمند به رکن های تخصصی هم چون بازارگردان، متعهد پذیره نویسی ، ضامن بوده که این شرکت ها با توجه به جایگاهی که دارند می توانند نقش بسزایی در این حوزه داشته باشد. البته حضور همچنین شرکت هایی در بورس کالا بدون دغدغه نبوده و یکی از دغدغه های با اهمیت آن می توان به جذب تمام تقاضا ها از طریق یک شرکت و امکان بوجود آمدن انحصار در خرید اشاره نمود که همین امر سبب می گردد کشف نرخ محصولات مخدوش گردد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها