عصر خودرو

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران:

تعادل بین جمعیت و صادرات وجود ندارد

عصر بازار- نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: توازن و تعادل بین جمعیت و صادرات وجود ندارد.

تعادل بین جمعیت و صادرات وجود ندارد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا  ، حسین سلاحورزی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حدود یک درصد جمعیت دنیا را داریم ولی سهم ما از صادرات با احتساب فروش نفت 34 صدم درصد و بدون احتساب بازار نفت 24 صدم درصد است که توازن و تعادل بین جمعیت و صادرات وجود ندارد.

    وی افزود: در دولت یازدهم و دوازدهم قدم‌های خوبی در راستای بهبود نسبی فضای کسب‌وکار برداشته‌ شده ولی کماکان تا رسیدن به نقطه قابل‌قبول فاصله‌ داریم.

    او تاکید کرد: اینکه مسئله توسعه صادرات را فقط به گردن دولت بیندازیم خیلی منطقی نیست چرا که این موضوع فرابخشی است.

    نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران اضافه کرد: اگر حتی در دولت مسئله صادرات را صرفاً به گردن توسعه تجارت بیندازیم باز هم منطقی نیست و بحثی ملی بوده و مستلزم ایجاد عزم بین همه بخش‌ها است.

    وی یادآور شد: دولت عراق تعرفه واردات لبنیات را از پنج درصد به 25 درصد افزایش داده و این در حالیست که 75 درصد لبنیات ایران به عراق صادر می‌شود که این امر تهدیدی جدی برای صادرات لبنیات ایران است.

    سلاحورزی خاطرنشان کرد: موضوع صادرات باید به عزم ملی تبدیل شود؛ اگر صادرات بخواهد به‌عنوان موتور محرک کشور سبب تحرک‌بخش اقتصادی شود باید تمام بخش‌های خصوصی و دولتی در این زمینه تلاش کنند.

    رئیس اتاق بازرگانی لرستان با تاکید بر ضرورت افزایش سهم این استان از توسعه ملی، گفت: امیدواریم با توجه به مزیت‌هایی که در لرستان وجود دارد نسبت به سهمی که در توسعه ملی داریم، دست‌ پیدا کنیم.

    برچسب ها