عصر خودرو

صادرات ۱۱ میلیون دلاری آدامس در مقابل واردات ۲ میلیون دلاری

عصر بازار- آمار گمرک نشان می‌دهد که در هشت ماهه نخست سال جاری هزار و ۴۲۳ تن آدامس به کشور وارد شده و این درحالی است که حجم صادرات آدامس ایرانی بیش از ۲ هزار و ۱۴۹ تن بوده است.

صادرات ۱۱ میلیون دلاری آدامس در مقابل واردات ۲ میلیون دلاری
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از میزان، براساس آمار مقدماتی گمرک از تجارت خارجی هشت ماهه نخست سال جاری، در این مدت بیش از هزار و 423 تن آدامس از کشور‌های مختلف جهان وارد ایران شده است.

    براساس واردات این حجم آدامس در مدت ذکر شده، 2 میلیون و 277 هزار و 708 دلار ارز از کشور خارج شده و ارزش ریالی آن بالغ بر 7 میلیارد و 971 میلیون و 816 هزار و 386 تومان در آمار گمرک به ثبت رسیده است.

    این درحالی است که در هشت ماهه نخست سال 96، بیش از 2 هزار و 149 تن آدامس ایرانی به کشور‌های مختلف جهان صادر شده است.

    لازم به ذکر است که با صادرات این حجم آدامس درآمد 11 میلیون و 497 هزار و 519 دلار درآمد ارزی نصیب کشور شده است که ارزش ریالی آن بالغ بر 40 میلیارد و 75 میلیون و 474 هزار و 974 تومان در آمار گمرک به ثبت رسیده است.

    کشورهای طرفدار آدامس ایرانی

    گفتنی است آدامس ایرانی در هشت ماهه نخست سال جاری به 26 کشور جهان صادر شده که در این بین می‌توان به انگلستان، افغانستان، استرالیا، تایوان، ترکمنستان، ساحل عاج، هنگ کنگ، هلند، کانادا، عراق و سوئد اشاره کرد.

    لازم به ذکر است که در بین کشور‌های ذکر شده عراق با خریداری بیش از هزار و 261 تن آدامس از ایران اولین و بزرگترین خریدار این محصول محسوب می‌شود که درآمد 6 میلیون و 645 هزار و 272 دلار درآمد ارزی نصیب کشور شده است.

    ایران از چه کشور‌هایی آدامس وارد می کند؟

    در این میان آدامس از 9 کشور آذربایجان، اسپانیا، امارات متحده عربی، ایتالیا، ترکیه، دانمارک، سوئیس، روسیه و هند وارد ایران شده است.

    در بین کشور‌های ذکر شده حجم آدامس وارداتی از امارات متحده عربی بیشتر از سایر کشور‌ها بوده به طوریکه در هشت ماهه نخست سال جاری، بیش از هزار و 62 تن آدامس به ارزش یک میلیون و 267 هزار و 678 دلار به کشور وارد شده است.

    برچسب ها