عصر خودرو

وزیر بهداشت در بدو ورود به سئول تاکید کرد

استقبال از سرمایه‌گذاری خارجی برای ساخت و تجهیز بیمارستان در ایران

عصر بازار- وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که به کره جنوبی سفر کرده است در فرودگاه سئول گفت: فرصت‌های مناسبی در حوزه اقتصادی و سرمایه گذاری مشترک برای ساخت بیمارستان و تجهیزات بیمارستانی در ایران و همچنین در بخش‌های پزشکی، صنعت دارویی و همچنین در حوزه آموزش و پژوهش برای دو کشور وجود دارد.

استقبال از سرمایه‌گذاری خارجی برای ساخت و تجهیز بیمارستان در ایران
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۷:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصر بازار» به نقل از ایسنا، دکتر سید حسن هاشمی که به دعوت وزیر بهداشت کره جنوبی به این کشور سفر کرده است افزود: در این سفر هیاتی از وزارت بهداشت و کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی حضور دارند.

    وزیر بهداشت با بیان این که زمینه های همکاری بسیاری بین دو کشور ایران و کره جنوبی وجود دارد و گفتگوهای زیادی بین کارشناسان انجام شده است، افزود: فرصت های مناسبی در حوزه اقتصادی و سرمایه گذاری مشترک برای ساخت بیمارستان و تجهیزات بیمارستانی در ایران و همچنین در بخش های پزشکی، صنعت دارو و همچنین در حوزه آموزش و پژوهش برای دو کشور وجود دارد.

    هاشمی با اشاره به این که کره جنوبی در این بخش پیشرفت های مناسبی داشته است و بسیار علاقمند همکاری با ماست، افزود: برای ایران هم فرصت بسیار خوبی است که از دانش و تجربه کره جنوبی استفاده کند و مطمئن هستم که بخش خصوصی دو کشور از فرصت سرمایه گذاری که توسط بانک های کره جنوبی فراهم شده است حداکثر استفاده را خواهند برد .

    وی در ادامه افزود: در حال حاضر قرارداد برای ساخت 3 بیمارستان منعقد شده است و فرصت عالی برای ایران است که از آنچه که بانک های کره ایی سرمایه گذاری می کنند، اشتغال زایی کند.

    وزیر بهداشت با اشاره به این که این قرارداد برای کره جنوبی نیز بسیار فرصت خوبی است، افزود: امیدوارم که در این سفر بتوانیم گام های بعدی را در تفاهم نامه ای که امضا می شود تعریف کرده و در آینده نزدیک شاهد روابط بیشتر بین دو بخش سلامت ایران و کره جنوبی باشیم.

    هاشمی درخصوص کمبود تخت های بیمارستانی و تجهیز آن ها نیز گفت: بارها در دولت یازدهم و دوازدهم گفته ایم که قرار نیست همه خدمات را دولت ارائه بکند، بنابر این بسیار علاقه مندیم که بخشی از این خدمات توسط بخش خصوصی ارائه شود و توسط دولت خرید خدمت صورت گیرد.

    وزیر بهداشت در ادامه با بیان این که در این راستا راهکارهای جدیدی را تعریف کرده ایم، افزود: خوشبختانه در بودجه 97 که در قالب لایحه به مجلس ارائه شد و در تبصره 19 نیز شفاف مشخص شده است که بخش خصوصی اعم از داخلی و خارجی می‌توانند برای ارائه خدمات حوزه سلامت سرمایه گذاری کنند که البته عمدتا معطوف به درمان است.

    هاشمی در ادامه تاکید کرد، بخشی از خدمات به مردم از جمله سطح یک که مربوط به دولت و بیمه ها است باید بهتر از گذشته ارائه شود و کره جنوبی یکی از کشورهای علاقمند سرمایه گذاری در این زمینه است که امیدوارم طرف ایرانی از این فرصت ایجاد شده علاوه بر کشور کره جنوبی بلکه با چین، ژاپن و برخی از کشورهای اروپایی نیز بهره کافی را ببرد و این حق مردم است که از خدمات بهتر بهره مند شوند و باید احترام بیشتری به مردم بشود.

    به گزارش وبدا، دکتر هاشمی با بیان این که در این راه نیاز به رقابت است و ما هم به عنوان دولت باید فرصت را فراهم کنیم تا این رقابت شکل بگیرد، افزود: در رقابت هاست که ارتقا کیفیت مشخص می شود و در این راستا کیفیت کار ارائه کننده خدمت با رقبایی که دارند محک می خورد تا مردم بتوانند در این خصوص با انتخاب های متعدد، بهترین کیفیت را دریافت کنند.

    وزیر بهداشت در پایان با اشاره به این که حتما در جهت رفع کمبودها، ایجاد اشتغال، استفاده از سرمایه های بیرونی، حوزه سلامت نیز باید فعال باشد، افزود:  بخش عمده این سفر  با همین هدف گذاری صورت می گیرد که خوشبختانه طرف کره ای هم بسیار اشتیاق دارد که از  فرصت ایجاد شده در جهت توسعه همکاری ها گام بردارد.

    برچسب ها