عصر خودرو

صادرات گاز توتال از میدان دریای شمال تا اوایل ژانویه تعطیل می‌شود

عصر بازار- پس از بسته شدن بزرگترین خط‌ لوله نفت و گاز انگلستان، صادرات گاز طبیعی از کلیدی‌ترین میادین گازی دریای شمال، توسط شرکت توتال که اوپراتور این میدان است، حداقل ۳ هفته تعطیل خواهد بود.

صادرات گاز توتال از میدان دریای شمال تا اوایل ژانویه تعطیل می‌شود
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر ، پس از بسته شدن بزرگترین خط‌لوله نفت و گاز انگلستان، صادرات گاز طبیعی از کلیدی‌ترین میادین گازی دریای شمال، توسط شرکت توتال که اپراتور این میدان است، حداقل 3 هفته و تا اوایل ژانویه تعطیل خواهد بود.

    شرکت پتروشیمی سوئیسی اینیوس که مالک سیستم خط‌لوله فورتیز است، روز چهارشنبه اعلام کرد که همچنان در مورد نحوه تعمیر ترک‌خوردگی این خط‌ لوله که در هنگام بازرسی از یکی از زیرساخت‌های ساحلی آن مشاهده شده، تصمیم‌گیری نشده است.

    این خط‌ لوله، روزانه 450 هزار بشکه نفت خام فورتیز را انتقال می‌داد که این معادل یک چهارم کل تولید حوزه نفتی دریای شمال است. همچنین یک سوم کل تولید گاز دریایی انگلستان، توسط این خط انتقال داده می‌شود.

    شرکت اینیوس اعلام کرد که گزینه‌های مختلفی برای تعمیر مطرح شده است و در حال بررسی می‌باشد. در این مرحله، هنوز خیلی زود است که بتوانیم بگوییم تعمیرات چقدر زمان خواهند برد؛ اما انتظار می‌رود به جای چند روز با چند هفته روبرو باشیم.

    پس از تعطیلی این خط‌ لوله، با بیانیه شرکت توتال قیمت‌های گاز طبیعی در انگلستان به بیشترین میزان خود از 2013 تا کنون جهش کرد.

    در بازارهای نفت هم، پس از بسته شدن این خط‌ لوله که عرضه از طریق بزرگترین سیستم انتقال نفت خام دریای شمال را قطع کرد، قیمت‌های نفت موقتا به بالای 65 دلار صعود کردند.

    برچسب ها