عصر خودرو

آیا فقط شرکت‌های بزرگ به "برندسازی" نیاز دارند؟

نقش "برند" در کسب‌و‌کارهای کوچک

عصر بازار- بسیاری از افراد اینگونه فکر می کنند که برندسازی برای شرکت های کوچک لازم نیست و زمانی که از کسب و کارهای کوچک درباره فعالیت های بازاریابی آنها پرسیده می‌شود، معمولا پاسخ می دهند:"نام های بزرگ برای برندسازی پول خرج می کنند و شرکت های کوچک با کار خود معرفی می شوند" .

نقش "برند" در کسب‌و‌کارهای کوچک
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» ، اما یک مدیر توسعه بازار چنین تفکری را اشتباه می‌داند و می‌گوید:"حتی اگر به برندسازی اعتقاد داشته باشید، احتمال کمی وجود دارد که آن را در فهرست برنامه هایی قرار  دهید که برای راضی نگاه داشتن مشتری و کسب درآمد در نظر دارید".

    چرا یک شرکت کوچک به برند احتیاج دارد؟
    شما چگونه متقاعد می شوید که به برند احتیاج دارید؟ شاید قدم اول تقابل با اصطلاحات جا افتاده باشد، مثلا من احتمالا در صورتی می‌توانم توجه شما را بیشتر جلب کنم که از کلمه "اعتبار" به جای کلمه "برندسازی"  استفاده کنم؛ چون کلمه "اعتبار" برای شما اهمیت زیادی دارد.
    برندسازی موفق، مشتری ها را متقاعد می کند که یک کسب و کار، ویژگی خاصی دارد و این گونه بر مصرف کننده  اثر می گذارد. البته بسیاری از کسب وکارهای کوچک اغلب بدون اینکه کار خاصی انجام دهند، می توانند تاثیر گذار باشند؛ اما به این فکر کنید که اگر بتوانید همیشه اثرگذار باشید، چقدر موفق تر خواهید بود؟
    درباره این نیز فکر کنید که قصد دارید برند شما چه تاثیری ایجاد کند؟ و برای مدیریت آن باید چه گام هایی را بردارید؟. برای گذران این فرآیند، ابتدا باید تصمیم بگیرید که قصد دارید بر چه مخاطبی تاثیر بگذارید؟ و در چه موقعیتی قرار بگیرید؟. سپس باید مطمئن شوید که همه جنبه های کسب و کار شما با این اهداف در یک مسیر است، یعنی باید ارزش های خود را برای هرکاری که انجام می دهید، به طور واضح و دائم به کار ببرید.
    شرکت های کوچک بسیاری وجود دارند که در نتیجه ی توسعه برند خود، سود مالی بسیاری کسب کرده اند؛ پس اگر برندی دارید، بهتر است آن را در آغوش بگیرید و بهترین راه ارتباط برند با مخاطب هدف خود را پیدا کنید.

    از برند خود مراقبت کنید
    اگر گمان می کنید برندسازی برای شما مناسب نیست، تنها نیستید. یک مدیر بازاریابی می گوید:"بسیاری از صاحبان کسب وکار کوچک که من با آنها ملاقات کرده ام، فکر می کنند تنها شرکت های بزرگ هستند که به برند نیاز دارند یا می توانند آن را ایجاد کنند"؛ اما نام شرکت، روش پاسخگویی به تلفن، پاسخ مشتریان به سوالی که درباره شما پرسیده شده و...، می توانند به تاثیرگذاری برند شما و پیشرفت کسب  وکارتان کمک کنند و این وظیفه مهم به عهده برند شما است. بنابراین، می توانید اجازه دهید به صورت تصادفی این تاثیر ایجاد شود یا می توانید آن را کنترل و مدیریت کرده تا به سودآوری برسید.
    پرداخت پول برای چیزی که به صورت مستقیم تاثیرگذار نیست، تصمیم سختی است؛ با این حال می توان مطمئن بود که برندسازی کار درستی است و از تمام کارهایی که انجام می دهید، سود بیشتری دارد. همچنین ممکن است برند شما به اندازه ارتباط با شرکا، عرضه کنندگان و مشتریان مهم باشد. برند در کسب و کار بسیار مهم است، یک برند قدرتمند بازدید سایت را بالا می‌برد و اگر ارزش برند شما مورد تایید خرده فروشان باشد، آنها تمایل بیشتری به خرید از شما پیدا می کنند؛ حتی اگر آنها شما را ندیده باشند، شما یک گام جلو هستید.
    بنابراین، برندسازی هدر دادن سرمایه نیست، اما زمان، فکر و شور و اشتیاق زیادی می طلبد. شما صاحب یک برند نیستید، بلکه تنها از آن مراقبت می‌کنید. ادراک انسان دائما در حال تغییر است و به همین دلیل برندها همواره تحول پیدا می‌کنند و بنابراین مراقبت بیشتری نیاز دارند. نتیجه روشن است، اگر کسب و کاری دارید به برند نیز نیاز خواهید داشت.

    برچسب ها