عصر خودرو

دلایل افت ۹ درصدی تولید آلومینیوم ایرالکو

عصر بازار- تولید شمش آلومینیوم در ۸ ماه ابتدای امسال با کاهش مواجه شد، این در حالی است که تولید محصولات زنجیره فولاد در این مدت رشد پیدا کرد.

دلایل افت ۹ درصدی تولید آلومینیوم ایرالکو
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، میزان کل تولید شمش آلومینیوم در کشور از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه به 223هزار تن رسید که 2درصد کمتر از مدت مشابه سال گذشته بود. در این میان تولید ایرالکو با کاهش 9درصدی به 113هزار تن رسید.

    بررسی ها نشان می دهد، احتمالاً نوع سیاستگذاری در بخش بازرگانی ایرالکو و اقدام دیرهنگام در خرید پودر آلومینا از سوی آن شرکت، دلایل اصلی افت تولید در نخستین تولیدکننده شمش آلومیینوم در ایران بوده است.

    نبود مواد اولیه به میزان کافی سبب شد بخشی از خطوط تولید (دیگ های واحد احیا) این شرکت از مدار تولید خارج شود. تولید ایرالکو همچنین در آبان ماه نیز با افت 5درصدی همراه شده بود.

    ایرالکو سال قبل 182هزار تن تولید داشته که به طور معمول حدود دو برابر این رقم به عنوان آلومینای مصرفی آن شرکت است. بخش قابل توجهی از نیاز به آلومینا از خارج کشور وارد و بخشی هم از کارخانه آلومینای ایران تامین می شود.

    این در حالی است که در همین مدت میزان تولید گندله شرکت های بزرگ فرآوری سنگ آهن نسبت به رقم مدت مشابه سال گذشته، 26 درصد افزایش یافت. در این مدت تولید کنسانتره سنگ آهن و آهن اسفنجی به ترتیب 18 و 14درصد رشد پیدا کرد.

    برچسب ها