عصر خودرو

مدیر بندر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد در شرق مازندران :

سرمایه گذاری هزارمیلیارد تومانی در بندرآمیرآباددر دولت تدبیر و امید

عصر بازار- مدیر بندر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد در شرق مازندران گفت که در دولت تدبیر و امید هزار میلیارد تومان در این بندر سرمایه گذاری شد.

سرمایه گذاری هزارمیلیارد تومانی در بندرآمیرآباددر دولت تدبیر و امید
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا ، علی خدمتگزار روز پنج شنبه در آیین تودیع خود گفت تا پیش از دولت یازدهم میزان سرمایه گذاری در بندرامیراباد 2 هزار و 600 میلیارد ریال بود .
    به گفته وی هم اکنون این بندر یک هزار هکتار زمین برای طرح توسعه دارد.
    خدمتگزار ایجاد اسکله رو رو و اتصال به شبکه راه اهن را ازمزیت های بندر امیراباد نسبت به واحدهای مشابه در کشور اعلام کرد و گفت : بزودی خط اتصال اسکله رو رو به شبکه سراسری ریلی افتتاح می شود.
    خدمتگزار پایلوت بودن این بندر برای گندم وارداتی کشور را ازدیگر مزیت های ان دانست و گفت که دردولت یازدهم سیلو ذخیره گندم به ظرفیت 140 هزار تن در این بندر ایجاد شد .
    وی ظرفیت بارگیری وتخلیه بندر را حدود7.5میلیون تن اعلام کرده که تا پیش از دولت تدبیر وامید این ظرفیت ها 4 میلیون تن بود.
    نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی راهکار توسعه اقتصادی کشور را صادرات محوری دانست و گفت که این برنامه با افزایش تولید با کیفیت با نگاه به بازار داخلی و خارجی محقق می شود.
    علی محمد شاعری در ایین تکریم و معارفه مدیران بنادر و دریانوردی ومنطقه ویژه اقتصادی امیراباد افزود در حال حاضر در کشور سالانه 115 میلیون تن محصولات کشاورزی تولید می شودکه به دلیل ضعف صادراتی نارضایتی کشاورزان را به دنبال دارد.
    وی دلیل این امر را ناشی از نبود نگاه صادراتی دانست و گرانی تولید این محصولات و پایین بودن کیفیت برخی محصولات را دلیل پایین بودن صادرات دانست.
    سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با اشاره تامین زیرساخت در بندرامیراباد در شرق مازندران گفت که از این زیرساخت هابا وجود هزینه های زیاد تحمیلی به درستی استفاده نمی شود که ناشی از نظام پیچیده اداری حاکم دربندر است .
    شاعری بالا بودن نرخ بیکاری در منطقه شرق مازندران را ناشی از ضعف اجرایی برای رونق صادرات دانست و از مصوب نشدن منطقه آزاد در مازندران با وجود بنادر به خصوص زیرساخت در امیراباد انتقاد کزد.
    مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور نیز در این مراسم گفت که هم اکنون 20 واحد تولیدی در بندر و منطقه اقتصادی امیراباد با یک هزارمیلیارد تومان سرمایه گذاری فعال است ویکهزار و 800 نفر نیز در این واحدها اشتغال دارند.
    محمد راستاد افزود همچنین 10 واحد جدید نیز با سرمایه گذاری بیش از یکهزار میلیاردریال دردست اجراست.
    وی گفت که مردم منطقه انتظار به حقی با توسعه بندر برای اشتغال دارند و این توقع باید با توسعه صادرات و سرمایه گذاری بخش خصوصی محقق شود.
    معاون عمرانی استانداری مازندران نیز در این مراسم گفت که این استان با داشتن سه بندر ظرفیت زیادی برای توسعه اقتصادی دارد.
    علی نبیان افزود توسعه بندر امیراباد در دولت تدبیر و امید با اقبال خوب سرمایه گذاران مواجه شد و تامین زیر ساخت در این بندر تاثیر گذار است.
    وی ساخت اسکله رو رو و اتصال ان به شبکه ریلی سراسری را از مهمترین زیرساخت این بندر اعلام کرد.
    در این ایین باقدردانی از علی خدمتگزار مدیر سابق بندر و منطقه ویژه اقتصادی امیراباد، سیاوش رضوانی که پیشتر مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران بود به عنوان مدیر جدید امیراباد معرفی شد

    برچسب ها