عصر خودرو

رشد قطره چکانی بورس

عصر بازار- بورس تهران در معاملات آخرین روز هفته به روند کم رمق و بی جان خود ادامه داد و به رشد قطره چکانی ۱۲ واحدی اکتفا کرد.

رشد قطره چکانی بورس
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، بورس تهران در آخرین روز معاملاتی هفته همانند روزهای گذشته به روند بی‌انگیزه و بی جان خود ادامه داد و با بی حالی و رشد قطره چکانی به استقبال هفته آینده رفت.

    به این ترتیب بورس تهران که از ابتدای هفته و با وجود اجرایی شدن مفاد بسته خروج از رکود دولت، روند نزولی در پیش گرفته است، از ابتدای معاملات امروز نیز به روند نزولی گرفتار شد و حتی تا کانال 62 هزار و 970 واحدی افت کرد. اما در 5 دقیقه پایانی معاملات به یکباره با رشد 12 واحدی مواجه شد و به بالای کانال 63 هزار واحد هدایت شد.

    بر این اساس بورس تهران امروز در حالی روند منفی خود را طی کرد که با مثبت شدن شرکتهایی مانند تاپیکو، نفت و گاز پارسیان، ملی مس، پتروشیمی مبین، پتروشیمی پردیس و فولاد مبارکه رشد 12 واحدی را تجربه کرد.

    در بازار امروز مخابرات، بانک صادرات، پالایشگاه اصفهان، بانک تجارت، بانک کارآفرین، کشتیرانی و ایران خودرو از شرکتهایی بودند که بورس را منفی کرده و بیشترین تاثیر منفی را در افت شاخص بورس گذاشتند.امروز نیز شرکت‌های قندی همچون کارخانجات قند قزوین، قند اصفهان و قند نیشابور از شرکتهای پر متقاضی تالار شیشه‌ای بودند و در مقابل بهسرام، سیمان اصفهان و پتروشیمی جم از شرکت‌هایی بودند که از تقاضای فروش برخوردار شدند.

    به این ترتیب بی اعتمادی بورس به اجرای مفاد بسته خروج از رکود و وضعیت نامناسب بنگاه ها و صنایع بورسی موجب شده است که بورس تهران روزهای سردی را تجربه کند و با کاهش قیمت سهم و همچنین ارزش و حجم معاملات رو به رو شود به طوری که در معاملات امروز تنها 360 میلیون سهم به ارزش 70 میلیارد تومان داد و ستد شد و ارزش بازار سرمایه به 273 هزار میلیارد تومان رسید.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها