عصر خودرو

بر اساس اعلام گروه مطالعات بین‌المللی سرب و روی؛

چه کشورهایی بیشترین سهم از تولید معدنی سرب داشتند؟

عصر بازار- بنابر گزارش گروه مطالعات بین‌المللی سرب و روی، در سال ۲۰۱۶، معادل ۴ میلیون و ۷۹۰ هزار تن سرب معدنی تولید شد که این رقم حدود ۴۳ درصد از کل تولید فلز سرب در همین سال بود. چین، استرالیا و آمریکا به‌ترتیب بزرگترین تولیدکنندگان سرب دنیا در این سال بودند.

چه کشورهایی بیشترین سهم از تولید معدنی سرب داشتند؟
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از بورس کالای ایران ، براساس گزارش سازمان زمین‌شناسی ایالات متحده آمریکا (USGS)، میزان ذخایر سرب دنیا برابر 88 میلیون تن تخمین زده شده است که از این میزان، استرالیا با دارا بودن 35 میلیون تن که معادل 40 درصد ذخایر دنیا بوده، در رتبه اول ذخایر معدنی روی قرار دارد. پس از استرالیا و چین با دارا بودن 17 میلیون تن ذخیره سرب در رتبه دوم قرار دارد، 19 درصد ذخایر روی دنیا متعلق به چین است.

    روسیه با دارا بودن 6 میلیون و 400 هزار تن در رتبه سوم ذخایر معدنی سرب دنیا قرار دارد؛ سهم این کشور از ذخایر سرب دنیا معادل 7 درصد است.پرو نیز با دارا بودن 6 میلیون و 300 هزار تن، سهم 7 درصدی از ذخایر روی دنیا را دارد. در رتبه پنجم مکزیک قرار دارد و 6 درصد ذخایر سرب متعلق به این کشور است. آمریکا و هند نیز به‌ترتیب در رتبه‌های بعدی این ذخایر قرار دارند.

    بر اساس گزارش سازمان زمین‌شناسی ایالات متحده آمریکا میزان تولید معدنی سرب دنیا برابر 4 میلیون و 820 هزار تن برآورد شده است که با آمار ارایه شده توسط گروه مطالعات بین‌المللی سرب و روی تطبیق بسیار بالایی دارد. براساس اطلاعات سازمان زمین‌شناسی ایالات متحده آمریکا، سهم کشورهای مختلف در تولید معدنی سرب در سال 2016 آورده شده است.

    چین با تولید 2 میلیون و 400 هزار تن سرب معدنی و داشتن سهم 50 درصدی از این تولید در رتبه اول تولید دنیا قرار دارد. میزان تولید معدنی چین در سال 2016 نسبت به سال قبل خود رشد 60 هزار تنی داشته است.

    استرالیا با دارا بودن حدود 40 درصد از ذخایر سرب دنیا در سال گذشته 500 هزار تن سرب معدنی تولید کرد و با داشتن 10 درصد از تولید جهانی در رتبه دوم دنیا قرار گرفت. تعطیلی 2 معدن سرب و روی این کشور در پایان سال 2015، عامل کاهش تولید معدنی سرب این کشور بود. آمریکا با تولید 335 هزار تن سرب معدنی در رتبه سوم دنیا قرار گرفت هر چند میزان تولید معدنی سرب این کشور نسبت به سال قبل خود با کاهش مواجه شد.

    پرو، مکزیک، روسیه و هند نیز به‌ترتیب در رده‌های بعدی تولید معدنی سرب دنیا قرار گرفتند. در مجموع در سال 2016 میزان تولید معدنی سرب نسبت به سال 2015 معادل 130 هزار تن کاهش داشت؛ اما براساس آمار منتشر شده از 9 ماه ابتدایی سال 2017، این روند تغییر کرده و میزان تولید معدنی سرب در سال 2017 نسبت به 2016 افزایش خواهد یافت.

    برچسب ها