عصر خودرو

کلید کسب سود با «رانت صفر»

عصر بازار- زمانی که بورس به‌عنوان یکی از گزینه‌های سرمایه‌گذاری میان عموم جامعه مطرح می‌شود بیشتر مخاطبان، بورس را بازیچه دست‌های پشت پرده می‌دانند. معمولا افرادی وجود دارند که خاطره‌ای از زیان سنگین سرمایه‌گذاران بورسی در ذهن خود دارند و با یک استقرای ساده این زیان را به کل بورس بسط می‌دهند. این افراد همیشه باور دارند که بورس فقط برای افرادی مناسب است که به رانت‌های اطلاعاتی دسترسی دارند. در این میان این سوال برای سرمایه‌گذاران مطرح می‌شود: آیا به رانت‌های اطلاعاتی دسترسی داریم؟ آیا از تصمیمات پشت پرده اطلاعاتی موجود است؟ آیا واقعا می‌توان روی بورس ایران به‌عنوان مکانی برای سرمایه‌گذاری حساب باز کرد؟

کلید کسب سود با «رانت صفر»
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از دنیای اقتصاد، این سوالات تردید بسیاری را میان سرمایه‌گذاران ایجاد می‌کند و بعضا عمق پیچیدگی و هراس از زیان‌های سنگین سرمایه‌گذاران را از ورود به بورس پشیمان می‌کند. این موضوع برای فعالان کنونی بازار سهام نیز به وفور مشاهده می‌شود که پس از زیان‌های بسیار، راه خروج را در پیش گرفته‌اند. در این میان دسته دیگری از فعالان نیز وجود دارند که بر دانش‌ خود تکیه کرده و دست به معامله سهام می‌زنند، در حالی‌که بررسی کارنامه این اشخاص در میان‌مدت حاکی از آن است که خالص بازده نهایی آنها منفی یا در حالت خوشبینانه نامتناسب با روند کلی بورس است. افراد مزبور نیز علت عدم استفاده حداکثری از فضای مثبت بازار را با بهانه‌های مختلف، مانند دستان پشت پرده توجیه می‌کنند.  سرمایه‌گذاری در بورس ابزار خاص خود را می‌طلبد. نمی‌توان بدون دسترسی به اطلاعات صحیح و شناخت همه‌جانبه ریسک‌ها به سودآوری رسید. پاسخ «دنیای اقتصاد» به سوالات و تردیدهای موجود این است که بورس کشور نیز مطابق تمام دنیا از اخبار رانتی رنج می‌برد. اما باید گفت این مسیر تنها راه کسب بازدهی حداکثری در بورس نیست. چه بسیار افرادی که در توهم دسترسی به اخبار رانتی، نه تنها بازدهی دلخواه را کسب نکرده، حتی با زیان جدی مواجه شده‌اند.

    بر این اساس می‌توان با اطمینان گفت آنچه بهینه‌ترین سطح بازدهی را در امن‌ترین شرایط ایجاد می‌کند تحلیل درست و بجا و همچنین اخبار موثق است و شاید نیازی نباشد به هیچ‌گونه رانت‌ اطلاعاتی دسترسی داشت. کارنامه «دنیای بورس» در کمتر از یک سالی که فعالیت خود را می‌گذراند کاملا گویای این موضوع است. در این کارنامه بازدهی 100 درصدی در مدت 6 ماه اخیر نیز مشاهده می‌شود. متقاضیان با مراجعه به آدرس زیر می‌توانند امکانات و سابقه مطالب تحلیلی «دنیای بورس» را رصد کرده و به منظور بهره‌مندی از خدمات کامل این سایت با پرداخت هزینه‌ای مناسب ثبت‌نام کنند.

    www.donyayebourse.com

    برچسب ها