عصر خودرو

وزیر نفت اعلام کرد:

ادامه مذاکرات برای امضای ۱۰ قرارداد جدید نفتی

عصر بازار- وزیر نفت از ادامه مذاکرات برای امضای ۱۰ قرارداد جدید نفتی خبر داد و گفت: این مذاکرات ادامه دارد اما عوامل داخلی و خارجی هم براین جریانات اثر می‌گذارند که خارج از اراده ما است.

ادامه مذاکرات برای امضای ۱۰ قرارداد جدید نفتی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، بیژن زنگنه پس از امضای تفاهم‌نامه همکاری با شرکت گازپروم برای مطالعه پروژه ایران ال ان جی در جمع خبرنگاران با اشاره به جلسه روز گذشته مجلس شورای اسلامی در مورد طرح برندینگ اظهار کرد: در این زمینه توضیحات بیشتری ارائه خواهیم کرد. اصل براین است که با هماهنگی و همدلی پیش برویم. کمیسیون انرژی مجلس در حال بررسی این طرح و قرار است گزارشی ارائه بدهد. ما با این کمیسیون به صورت تنگاتنگ در ارتباط هستیم و امیدوارم به خوبی در جهت مصلحت مردم پیش رویم.

    ارائه نتیجه برگزاری مناقصه آزادگان در تابستان 97

    وی در ادامه با اشاره به برگزاری مناقصه میدان نفتی آزادگان، اظهار کرد: برگزاری مناقصه میدان نفتی آزادگان به خوبی پیش می‌رود و تاخیری صورت نگرفته است. قبلا هم اعلام کردم اگر مناقصه طبق روال خود جلو برود نتایج آن زودتر از تابستان سال 1397 ارائه نخواهد شد.

    وزیر نفت در پاسخ به سوال ایسنا در مورد مذاکره در زمینه 10 قرارداد جدید نفتی، اظهار کرد: قبلا نگفتم تا پایان سال 10 قرارداد امضاء خواهد شد، بلکه اعلام کردم مذاکره در مورد 10 قرارداد دنبال می‌شود، اما این‌که به نتیجه برسد یا خیر با توجه به این‌که یک طرف قرارداد ما هستیم و طرف مقابل افراد دیگر مشخص نیست.

    وی ادامه داد: مذاکرات با جدیت جلو می‌رود اما عوامل داخلی و خارجی هم بر این جریانات اثر می‌گذارد که خارج از اراده ما است.  

    تحقق افزایش تولید 5 میلیون بشکه‌ای نفت و میعانات

    زنگنه با اشاره به هدف‌گذاری برای افزایش تولید نفت و میعانات، اظهار کرد: هدف‌گذاری پنج میلیون بشکه‌ای برای تولید نفت و میعانات تحقق خواهد یافت.

    وزیر نفت در پاسخ به این سوال که چه میزان از درآمد نفتی سال 1396 تحقق یافته است، بیان کرد: طبق همان چیزی که اعلام کردیم بیش از 2.5 میلیون بشکه صادرات با قیمت 50 دلاری نفت صورت گرفت و حتی بیشتر از درآمدی که برای سال 1396 تعیین شده بود تحقق خواهد یافت.

    تغییر شکل قرارداد فروش ال ان جی به شرکت نروژی

    وی در ادامه با اشاره به قرارداد فروش ال ان جی به شرکت نروژی، ادامه داد: در مورد این قرارداد بحث‌هایی صورت گرفت و نظرات را شنیدیم. برخی دوستان سوال‌هایی کردند که رسما به آن پاسخ دادیم. ممکن است شکل این قرارداد به دلایلی عوض شود و شکل فروش گاز به طرف مقابل به این شکل تغییر کند که گاز متعلق به ما باشد و طرف مقابل آن را به ال ان جی تبدیل کرده و به ما تحویل دهد و دستمزد بگیرد. در این شرایط ما خودمان باید بازاریابی کنیم.

    راه برای مذاکره با ترکمنستان باز است

    زنگنه در پاسخ به سوال ایسنا در مورد مذاکره با ترکمنستان گفت: ترکمنستان درخواست نکرد که این موضوع به داوری بین‌الملل ارجاع داده شود آنها همیشه درخواست دارند موضوع به داوری نرود، اما هنگامی که مذاکرات نتیجه ندهد این موضوع به داوری خواهد رفت، اما ما راه را برای مذاکره باز گذاشته‌ایم.

    هزینه تولید هر لیتر بنزین کمتر از  50 سنت نیست

    وزیر نفت  در پاسخ به این سوال که هزینه تمام شده تولید هر لیتر بنزین در کشور چقدر است، گفت: با توجه به قیمت نفت هزینه تولید هر لیتر بنزین کمتر از 50 سنت نیست.

    وی از لغو آزمون استخدامی وزارت نفت خبر داد و در مورد انتقال برق به وزارت نفت، اظهار کرد که امیدوارم این موضوع محقق نشود.

    برچسب ها