عصر خودرو

پول مجاز همراه مسافر ۵۰ میلیون ریال تعیین شد

عصر بازار- شورای پول و اعتبار در نشست سه شنبه خود مقرر کرد ورود و صدور پول رایج کشور توسط هر مسافر- شهروند ایرانی یا خارجی- حداکثر تا مبلغ ۵۰میلیون ریال بلامانع است. همچنین باید شعبه ویژه ای برای رسیدگی به تخلف موسسه های غیرمجاز در یکی از دادسراهای تهران تشکیل شود.

پول مجاز همراه مسافر ۵۰ میلیون ریال تعیین شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، شورای پول و اعتبار در یک هزار و دویست و چهل و یکمین جلسه خود تاکید کرد در صورت رعایت نشدن سقف تعیین شده برای ورود و خروج ریال، با متخلفان وفق ماده 42 قانون پولی و بانکی کشور و همچنین سایر مقررات رفتار می شود.

    ** شعبه ویژه رسیدگی به تخلف غیرمجازها
    همچنین در جلسه امروز به پیشنهاد دادستان کل کشور مقرر شد شعبه ویژه ای در یکی از دادسراهای تهران برای رسیدگی به تخلف مدیران و سهامداران نهادهای پولی غیرمجاز با درخواست بانک مرکزی، تشکیل شود.
    بر اساس مصوبه سران و نمایندگان منتخب سه قوه، در این نشست گزارشی درباره آخرین اقدام های انجام‌شده برای ساماندهی وضع تعاونی‌های غیرمجاز فرشتگان، افضل توس، وحدت، البرز ایرانیان و ثامن‌الحجج ارائه شد.
    شورای پول و اعتبار بر پیگیری شناسایی دارایی هایی که در این تعاونی ها از محل منابع سپرده گذاران تهیه شده یا مورد استفاده قرار گرفته است، با هدف تامین حداکثری منافع سپرده گذاران تا ساماندهی نهایی موضوع تاکید کرد.

    ** پلاسکو
    براساس مصوبات این جلسه، حادثه‌دیدگان آتش‌سوزی ساختمان پلاسکو که چک برگشتی دارند به مدت 2سال از محدودیت‌های دستورالعمل حساب جاری برای دریافت دسته چک جدید، مستثنا شدند.
    این افراد توسط اتاق اصناف ایران به شورای هماهنگی بانک‌ها و در نهایت به بانک‌های عامل مربوط معرفی می شوند.
    بر اساس این مصوبه، چک‌های برگشتی مربوط به دسته‌چک‌های جدید صادر شده، مشمول این حکم نمی شود.
    سی ام دی ماه پارسال نیز ساختمان پلاسکو پس از سه ساعت آتش سوزی، فروریخت.
    در مجموع یک هزار و 200 واحد تولیدی در مجتمع تجاری پلاسکو وجود داشت که براساس آمارها 560 واحد آن، فعال بود.
    15 هزار میلیارد ریال خسارت به این واحدها وارد شد و چند هزار کارگر بیکار شدند.
    بخش زیادی از کسبه این ساختمان در صنف تولیدکنندگان و فروشندگان پیراهن بودند که 99 درصد آنان از این واحدها به عنوان «مرکز پخش» استفاده می کردند. همچنین 180 واحد در این ساختمان تولیدکننده و فروشنده دیگر اقلام بودند.
    در این ساختمان 400 واحد پیراهن دوز، 6 واحد کشباف، هشت واحد صنف خیاطان و 20 واحد تولیدی کفش فعال بود.

    برچسب ها