عصر خودرو

بانک جهانی فاینانس نفت و گاز را متوقف می‌کند

عصر بازار- بانک جهانی اعلام کرد: از سال ۲۰۱۹ میلادی هرگونه فاینانس در صنعت بالا دست نفت و گاز برای حرکت به سمت استفاده از انرژی پاک را متوقف خواهد کرد.

بانک جهانی فاینانس نفت و گاز را متوقف می‌کند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا ، بانک جهانی اعلام کرد: برای سرعت بخشیدن به تغییر رویه اقتصاد جهانی به سمت انرژی پاک از سال 2019 میلادی دیگر در بخش اکتشاف و استخراج نفت و گاز فاینانس نخواهد کرد.

    بانک جهانی اعلام کرد با توسعه چندجانبه جهانی، این نهاد بانکی بین المللی درحال تدام برای تغییر عملیات های خود در به رسمیت شناختن تغییر رویکرد سریع جهان است و بانک جهانی با شروع سال 2019 میلادی تامین منابع مالی در بخش بالا دستی نفت و گاز را متوقف خواهد کرد.

    این گام با هدف کمک به کشورها برای پاییند بودن به تعهدات خود در جهت کاهش تولید گازهای گلخانه ای است که در پیمان پاریس در اواخر سال 2015 میلادی برای محدود کردن گرمای جهانی مطرح شد.

    البته بانک جهانی اعلام کرد که فاینانس در پروژه های گاز بالادست در فقیرترین کشورها که برای آنها سود به همراه دارد، استثنا است. بر پایه این گزارش، دونالد ترامپ پیش از این اعلام کرده بود که قصد خروج از پیمان پاریس را دارد و برآورد می شود در پیمانی که کشورهایی مانند سوریه و نیکاروگوئه آن را امضاء کرده اند، این اقدام می تواند ایالات متحده را به انزوا بکشاند.

    برچسب ها