عصر خودرو

زنگنه ،بخش خصوصی چین را به سرمایه گذاری در ایران دعوت کرد

عصر بازار- وزیر نفت، روابط ایران و چین را در بخش انرژی گسترده دانست و از بخش خصوصی چین برای سرمایه گذاری در ایران دعوت کرد.

زنگنه ،بخش خصوصی چین را به سرمایه گذاری در ایران دعوت کرد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا ، بیژن زنگنه، شامگاه سه شنبه در دیدار با «ونگ یانگ گئو»، رئیس اتاق بازرگانی بین المللی چین اظهار کرد: ایران و چین روابط گسترده و بسیار مستحکمی در بخش‌های مختلف بخش انرژی با شرکت‌های چینی دارند.
    وی ابراز امیدواری کرد، این سفر سبب توسعه و تحکیم این روابط شود و در کنار افزایش سطح مبادلات تجاری 2 کشور، شاهد سرمایه‌گذاری بخش خصوصی شرکت‌های چینی در ایران باشیم.
    همچنین رئیس اتاق بازرگانی بین المللی چین در این دیدار به روابط گسترده ایران و چین اشاره کرد و افزود: چین دارای کمبود منابع انرژی است و این در حالی است که ایران، دوست قدیمی مان منابع غنی نفت و گاز دارد که این می تواند به گسترش روابط 2 کشور کمک کند.
    وی با بیان این که روابط رو به رشد ایران و چین با همه سختی‌ها ادامه یافت، افزود: ایران و چین می توانند در زمینه های سرمایه گذاری بخش خصوصی در ایران، نفت و پتروشیمی با یکدیگر همکاری کنند.
    مبادلات تجاری ایران و چین پارسال 31 درصد رشد داشته است. در دیدار رئیسان جمهوری دو کشور قرار براین شد تا سطح مبادلات تجاری تهران-پکن تا 600 میلیارد دلار در سال برسد.
    شرکت های چینی در توسعه برخی از میدان های نفتی مهم ایران مانند آزادگان و یادآوران مشارکت دارند.

    برچسب ها