عصر خودرو

تلگرام به دلیل ارائه نکردن اطلاعات ۱۳.۶۰۰ دلار جریمه شد

عصر بازار- سرویس پیام رسان تلگرام به دلیل عدم تمکین از خواسته سرویس امنیت فدرال روسیه برای دادن اطلاعات به پرداخت ۸۰۰ هزار روبل جریمه شد.

تلگرام به دلیل ارائه نکردن اطلاعات ۱۳.۶۰۰ دلار جریمه شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا ، دادگاهی در روسیه به دلیل تمکین نکردن شرکت تلگرام، خدمات پیام رسان فوری، از دستور سرویس امنیت فدرال این کشور مبنی بر دادن اطلاعات در مورد ارتباط تلفنی مظنونین بمب گذاری در مترو سن پترزبورگ این کشور به پرداخت 800 هزار روبل معادل 13 هزارو 600 دلار جریمه شد.

    دادستان روسیه گفت: 2 مورد از تلفن هایی را که سرویس امنیت فدرال روسیه از شرکت تلگرام درخواست کرده بود، شماره تلفن های برادان «عظیمف» بود که مظنون به انفجار در متروز سن پترزبورگ هستند.
    این در حالی است که وکیل تلگرام می گوید این مظنونین در زمان انفجار مترو از سیستم پیام رسان واتس آپ استفاده کرده بودند و در این عملیات از تلگرام استفاده ای نکرده اند.

    البته دادستان روسیه گفت: تلگرام به لحاظ فنی ممکن نیست که اطلاعات را فراهم کند. و از سویی دیگر وکیل تلگرام گفت: به لحاظ فنی نمی توان کلیدهایی را که برای رمزگشایی مکالمات موبایل در گوشی نگهداری می شوند را فراهم کرد و رمزگشایی مکالمات محرمانه در کل غیر ممکن است.

    دادگاه اعلام کرد: سرویس امنیت فدرال روسیه از تلگرام می خواهد که آسیب پذیری در مکانیزم فعالیت این سیستم پیام رسان ایجاد و فعالیت آن را تغییر دهد تا در موارد نیاز بتوان اطلاعاتی را از آن استخراج کرد.

    وکیل تلگرام در پایان گفت: به دلیل عدم تمکین درخواست سرویس امنیت فدرال، این سامانه پیام رسان به پرداخت 13 هزار و 600 دلار جریمه شد.

    برچسب ها