عصر خودرو

مدیرعامل فولاد مبارکه:

تعرفه اروپا خللی در صادرات فولاد ایجاد نکرد

عصر بازار- مدیرعامل فولاد مبارکه با بیان اینکه افزایش تعرفه اتحادیه اروپا خللی در صادرات فولاد ایجاد نمی کند، گفت:با توجه به مشتریان مختلفی که داریم می توانیم محصولات خود را به سایر کشورها صادر کنیم و از لحاظ صادرات با مشکل مواجه نخواهیم شد.

تعرفه اروپا خللی در صادرات فولاد ایجاد نکرد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از میزان، بهرام سبحانی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه شرکت فولاد مبارکه بزرگترین تولیدکننده ورق های فولادی تخت در خاورمیانه و شمال آفریقا با سهم 20درصدی است، اظهار کرد: همچنین این شرکت بزرگترین تولیدکننده آهن اسفنجی در جهان با تولید 12 میلیون تن است.

    مدیرعامل مجتمع فولاد مبارکه افزود: با برنامه ریزی صورت گرفته در افق 1404 تولید این مجتمع به 25 میلیون تن خواهد رسید.

    وی گفت: با توجه به تقاضا زیاد بازار داخلی امسال بیشتر تولیدات در بازار داخل توزیع شده است.

    سبحانی خاطرنشان کرد: فروش داخلی سال گذشته 74درصد بود که امسال این میزان به 84 درصد افزایش یافت.

    مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان در خصوص جغرافیای صادراتی این شرکت نیز اظهار کرد: طی هشت ماهه سال جاری کارنامه صادراتی شرکت بالغ بر صادراتی 18درصد به اروپا، 38درصد به خاورمیانه، 44درصد خاوردور و 3درصد نیز به آفریقا بوده است ؛ این میزان صادرات در سال95 نیز شاهد عملکرد 49درصدی به اروپا، 32درصد به خاورمیانه، 12درصد آفریقا و 7درصد نیز به خاوردور بود.

    وی افزود: از نظر میزان فروش محصولات این کارخانه حدود 3823 هزارتن که حدود 84 درصد میزان تولید بوده در بازار داخلی به فروش رسیده و تنها 728 هزارتن به بازار خارجی صادر شده است؛ در بررسی آمارهای سال95 نیز درمی‌یابیم که 75درصد محصولات یعنی حدود 4718 هزارتن در بازار داخلی و 1554 هزار تن نیز در بازار خارجی به فروش رسیده است.

    وی با اشاره به صرفه جویی صورت گرفته در این شرکت گفت: روند بومی سازی در این شرکت از ابتدای سال 81 آغاز و تا به امروز 22502 میلیارد ریال صرفه‌جویی ریالی قطعات و تجهیزات انجام شده که به نسبت سال ابتدایی این شاخص گیری، 114درصد رشد پیدا کرده‌ایم.

    سبحانی همچنین در خصوص میزان سرمایه‌گذاری‌ها در چهار سال اخیر اشاره داشت و گفت: میزان سرمایه‌گذاری طی این مدت به 6000 میلیارد تومان رسیده و در دو بخش گندله‌ و کنسانتره و فولاد سنگ سرمایه‌گذاری داخلی به بالای 90 درصد رسیده است.

    مدیرعامل مجتمع فولاد مبارکه تصریح کرد: پیش بینی می شود روند تقاضا برای فولاد برای سال 2025 افزایش داشته باشد و به دو میلیارد تن برسد.

    وی ادامه داد: برای سال 2018 انتظار تغییر در تقاضا نمی رود همچنین قیمت نیز در همین میزان خواهد ماند.

    مدیرعامل مجتمع فولاد مبارکه گفت: یکی از مشکلات صنعت فولاد کشور وجود واحد‌های پراکنده با مدیریت غیریکپارچه است که باید این مدیریت ها تجمیع شوند.

    سبحانی درباره وضع تعرفه از سوی اروپا برای فولاد ایران گفت: این تعرفه ها مختص ایران نبود بلکه 10 کشور صادر کننده فولاد به اروپا را شامل شد و رقم های آن نیز متغیر است.

    وی تاکید کرد: با توجه به مشتریان مختلفی که داریم می توانیم محصولات خود را به سایر کشورها صادر کنیم و از لحاظ صادرات با مشکل مواجه نخواهیم شد.

    برچسب ها